• A A A

Partnerzy w Polsce

  • Kancelaria Prawna „Świeca i Wspólnicy” Sp. k. jest podmiotem intensywnie rozwijającym się na polskim oraz międzynarodowym rynku usług prawnych.

    Wyróżnia się przede wszystkim postępowym działaniem, które ma na celu zapewnienie kompleksowego wsparcia prawnego oraz biznesowego zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych. Kompetencje radców prawnych, adwokatów i pozostałych ekspertów Kancelarii, jak również sieć biur i kancelarii partnerskich w ponad 15 krajach na świecie pozwalają na zapewnienie wszechstronnej obsługi i pomocy prawnej na najwyższym poziomie.

    Szeroki wachlarz oferowanych usług świadczy o uniwersalnej gotowości do sprostania różnokierunkowym wymaganiom wciąż rozwijającego się rynku i złożonym potrzebom przedsiębiorców, co przeciwdziała hermetyzacji środowiska prawniczego oraz stagnacji usług prawnych – dewizą Kancelarii jest bowiem innowacyjność, elastyczność, synchroniczne działanie na wielu płaszczyznach oraz efektywność.

    Dzięki zaangażowaniu, szerokiej wiedzy, rzetelności oraz wysokim kwalifikacjom członków zespołu Kancelarii, cieszy się ona powszechną renomą oraz zasłużonym zaufaniem. Sukcesy naszych ekspertów znajdują odzwierciedlenie w dotychczasowych, licznych nagrodach oraz wyróżnieniach, które stanowią uhonorowanie dotychczasowej – pełnej niełatwych wyzwań, aczkolwiek owocnej oraz obfitującej w powodzenia – aktywności.

    Strona internetowa: www.swwp.pl

     

    logo

  • Akademia Marek to nazwa drugiego etapu Programu Przywrócenia Roli i Znaczenia Marek Firmowych i Handlowych w Polsce MARKA-MARKOM. Akademia Marek jest sposobem na wyłonienie z wielkiej masy polskich przedsiębiorstw wybitnych firm -okrętów flagowych poszczególnych branż oraz firm najwybitniejszych – okrętów flagowych całej gospodarki.

    Idea/Cele Akademii Marek

    Akademia Marek to nazwa drugiego etapu Programu Przywrócenia Roli i Znaczenia Marek Firmowych i Handlowych w Polsce MARKA-MARKOM. Akademia Marek jest sposobem na wyłonienie z wielkiej masy polskich przedsiębiorstw wybitnych firm – okrętów flagowych poszczególnych branż oraz firm najwybitniejszych – okrętów flagowych całej gospodarki.

    Głównym celem Akademii jest promocja strategicznego dla kraju znaczenia marek polskich, szczególnie już utrwalonych i zasłużonych dla kraju, w celu ich indywidualnego i zbiorowego uhonorowania, ale przede wszystkim w celu podnoszenia konkurencyjności i formatu całej gospodarki oraz zwiększania stopnia internacjonalizacji rodzimych przedsiębiorstw pod mocnym i cenionym w świecie parasolem marki Polska.

    Wizerunek marki kraju i jego reputację najskuteczniej buduje, jak pokazują choćby doświadczenia Hiszpanii czy Irlandii, partnerstwo publiczno-prywatne markowego biznesu i rządu. Akademia jest polską próbą zbudowania takiego partnerstwa.

    Będzie budowana przez 10 lat, a jej członkami zostanie 1000 firm. Wieloetapowa droga do członkostwa prowadzi przez uzyskanie Certyfikatu Marki Firmowej Instytutu Marki Polskiej, następnie Nominacji Ministra Gospodarki oraz Krajowej Izby Gospodarczej, a jej uwieńczeniem jest Akt Legitymacyjny. W latach 2000-2003 odbyło się pięć tur certyfikacji. Nominacje uzyskało 119 firm. Dotychczas 70 z nich zostało mianowanych na okres 5 lat Członkami Akademii Marek.

    Przywrócić znaczenie marek.
    Polska potrzebuje reprezentacji narodowej w gospodarce.

    W globalnej gospodarce, tak jak w sporcie, kraje są oceniane przez rezultaty swoich narodowych reprezentacji – produktów i firm, które bezpośrednio mierzy się z innymi, są rozpoznawalne, widoczne i potrafią sprostać konkurencji. Wszystkie czołowe kraje świata mają takie reprezentacje: flagowe firmy, specjalności narodowe, narodowe produkty, słynne regiony, znane światu osobistości gospodarki, uznane personifikacje, rozpoznawalne symbole. Polska nie ma – pozostaje dla świata krajem nieznanym, anonimowym, narażonym na funkcjonowanie stereotypów.

    Akademia Marek to pomysł na kadrę narodową polskiej gospodarki.

    Zadaniem Akademii jest odtworzenie w gospodarce szlachectwa, rozumianego jako przywrócenie marek firmowych, będących wyznacznikiem reputacji i autorytetu jakim cieszą się przedsiębiorstwa. Tylko firmy o uznanej reputacji autorytecie mogą podnieść narodowe morale gospodarcze – trwale umotywować społeczeństwo do trudnej i długotrwałej pracy budowania w Polsce własnej wersji kapitalizmu i dobrobytu – swojego miejsca w UE.

    Ideę Akademii Marek przedstawia Piramida Nobilitacji Marki Firmowej:

    akademiamarek

    Akademia Marek ma kilka przenikających się wzajemnie znaczeń i ról.

    To nazwa II etapu Programu Przywrócenia Roli i Znaczenia Marek Firmowych i Handlowych w Polsce MARKA-MARKOM. Po skutecznym przywróceniu roli marek celem tego etapu Programu MARKA-MARKOM jest przywrócenie w Polsce znaczenia marek firmowych i handlowych jako praktycznego i efektywnego narzędzia marketingowego, symboli tożsamości, kapitału i oręża konkurencyjnego. Został on zainicjowany 27 marca 2000 r. podczas jubileuszu X rocznicy powstania Krajowej Izby Gospodarczej. Pierwsza grupa 31 firm otrzymała wówczas z rąk Prezesa Rady Ministrów RP podpisane przez Ministra Gospodarki i Prezesa Krajowej Izby Gospodarczej akty nominacji do grona Założycieli Akademii oraz Certyfikaty Marki Firmowej Instytutu Marki Polskiej.

    Akademia Marek to korporacja skupiająca wybitne firmy i instytucje o uznanej i potwierdzonej w procesie certyfikacji marce, powszechnie szanowane za walory profesjonalne, moralne i intelektualne, łączące sukcesy gospodarcze ze służbą publiczną. Pierwsza „100” firm status Założyciela Akademii Marek uzyskuje drogą nominacji z rąk Ministra Gospodarki i Prezesa Krajowej Izby Gospodarczej, po przeprowadzeniu procedury kwalifikacyjnej, a w jej ramach uzyskaniu od Instytutu Marki Polskiej Certyfikatu Marki Firmowej.

    Akademia Marek to również instytucja badawczo-edukacyjna, której zadaniem jest gromadzenie i udostępnianie wiedzy o prawach marek, umiejętnościach i sztuce ich budowania i rozwoju, o mechanizmach odnoszenia sukcesów gospodarczych i radzeniu sobie z konkurencją. Akademia jako asocjacja firm, a także klub wybitnych osobistości – to unikalny zbiór case studies – przypadków sukcesu. Potencja inspiracyjna i edukacyjna tkwiąca w sile tych przypadków członków Akademii – stanowi niezwykłą porcję praktycznej wiedzy dla tysięcy przedsiębiorców. Udostępniona w postaci studiów przypadków może zainspirować, nauczyć i uskrzydlić rzeszę przedsiębiorczych ludzi i firm, pomagając im uwierzyć we własne siły i wygrać tak jak np. słynna baza studiów przypadków Harvard School of Busines.

    Cele Akademii Marek:

    1. Certyfikacja marek – nobilitowanie przedsiębiorstw zasługujących na miano Firm Markowych.
    2. Rozwój instytucji marek w Polsce, tj. rozwój wiedzy, sztuki i umiejętności budowania, utrzymania i doskonalenia marek.
    3. Ułatwienie współpracy kreatywnych liderów gospodarki i rządu na rzecz podnoszenia konkurencyjności gospodarki, jej formatu i suwerenności.
    4. Podnoszenie markowej kultury społeczeństwa (przedsiębiorców, menedżerów, konsumentów, polityków, mediów) oraz działanie na rzecz postępu edukacyjnego i technologicznego w tym zakresie.
    5. Rozpoznawanie i honorowanie godnych upowszechnienia i uznania osiągnięć w zakresie brandingu.
      Współpraca w zakresie metod i technik badań marek, mechanizmów ich funkcjonowania i rozwoju, dynamiki istnienia oraz sposobów doskonalenia.
    6. Stworzenie forum dyskusji i spotkań różnych branż gospodarki, specjalności i profesji, w szczególności na temat narodowego marketingu Polski, konkurencyjności naszej gospodarki i jej przygotowania do konfrontacji z firmami Unii Europejskiej nie tylko na rynkach trzecich, ale zwłaszcza na rynku własnym.
    7. Utworzenie kadry markowych firm, uprawnionej do reprezentowania ich punktu widzenia na gospodarkę i politykę gospodarczą.
    8. Działalność edukacyjna i popularyzatorska (wydawnictwa, szkolenia, warsztaty).
      Współpraca międzynarodowa z czołowymi ośrodkami zajmującymi się problematyką marek (branding).

    Członkowie Akademii Marek
    Certyfikacje Marek Firmowych
    Strona internetowa:www.imp.org.pl

    Nominowani do Akademii Marek:

    Lista Firm, które z nominacji Krajowej Izby Gospodarczej w dniu 27.03.2000 r. uzyskały status Założyciela Akademii Marek:
    1. Fabryka Kosmetyków POLLENA-EWA S.A.
    2. Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A.
    3. ZELMER
    4. AGROS Holding S.A.
    5. Fiat Polska Sp. z o.o.
    6. ComputerLand S.A.
    7. POLAR S.A.
    8. Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
    9. Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o.
    10. POLKOMTEL S.A.
    11. Fabryka Wodomierzy POWOGAZ S.A.
    12. Elektrim S.A.
    13. Bank Polska Kasa Opieki S.A.
    14. SIEMENS Sp. z o.o.
    15. Volvo Poland Sp. z o.o.
    16. DAEWOO-FSO Motor S.A.
    17. Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
    18. Firma Produkcyjno-Usługowo-Handlowa MOKATE
    19. Zakłady Przemysłu Bawełnianego FROTEX S.A.
    20. Mostostal-Zabrze Holding S.A.
    21. Kopalnia Soli WIELICZKA
    22. Browar Dojlidy Sp. z o.o.
    23. ZASADA S.A.
    24. International Paper Kwidzyn S.A.
    25. Bankowe Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji HEROS S.A.
    26. Zakłady Przemysłu Dziewiarskiego OLIMPIA S.A.
    27. Fabryka Maszyn i Urządzeń FAMAK S.A.
    28. Zakład Produkcyjny PAKMET Janusz Paturalski
    29. Pracownia Sztuk Plastycznych Sp. z o.o.
    30. Instalator Polski Sp. z o.o.
    31. AUTOREX S.A.
    Lista Firm, które z nominacji Ministra Gospodarki w dniu 26.10.2000 r. uzyskały status Założyciela Akademii Marek:
    1. OPTIMUS S.A.
    2. H.Cegielski-Poznań S.A.
    3. Stocznia Szczecińska Porta Holding S.A.
    4. Wytwórnia Klejów i Zapraw Budowlanych ATLAS s.c.
    5. Agros-Fortuna Sp. z o.o.
    6. ORBIS S.A.
    7. CIECH S.A.
    8. HERBAPOL – LUBLIN S.A.
    9. Powszechny Zakład Ubezpieczeń S.A.
    10. Pabianickie Zakłady Farmaceutyczne Polfa
    11. Swarzędz Meble S.A.
    12. Telekomunikacja Polska S.A.
    13. STALEXPORT S.A.
    14. STOLARKA WOŁOMIN S.A.
    15. METALEXPORT Sp. z o.o.
    16. Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris S.A.
    17. Toruńskie Zakłady Materiałów Opatrunkowych S.A.
    18. Cersanit S.A.
    19. UNION-VIS Sp. z o.o.
    20. Zakłady Przetwórstwa Zbożowego Szymanów Sp. z o.o.
    21. Centra S.A.
    22. Zakład Stolarki Budowlanej „STOLBUD” S.A.
    23. Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.
    24. Fabryka Lin i Drutu DRUMET S.A.
    25. Zakłady Azotowe „PUŁAWY” S.A.
    26. Centrum Naukowo-Produkcyjne Elektroniki Profesjonalnej „RADWAR” S.A. , Warszawskie Zakłady Radiowe „RAWAR”
    27. WITTCHEN Sp. z o.o.
    28. GÓRAŻDŻE CEMENT S.A.
    29. Gdańska Stocznia „Remontowa” S.A.
    30. Fabryki Mebli Giętych w Jasienicy S.A.
    Lista Firm, które z nominacji Krajowej Izby Gospodarczej i Ministra Gospodarki w dniu 9.06.2001 r. uzyskały status Założyciela Akademii Marek 
    1. Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A.
    2. CERAMIKA ARTYSTYCZNA Spółdzielnia Rękodzieła Artystycznego
    3. KONSALNET S.A.
    4. Firma Chemiczna DWORY S.A.
    5. Fabryka Dywanów KOWARY S.A.
    6. LUX MED Sp. z o.o.
    7. Południowy Koncern Energetyczny S.A. ELEKTROWNIA ŁAZISKA
    8. New Holland Bizon Sp. z o.o.
    9. Zakłady Chemiczne ZACHEM
    10. Firma Cukiernicza SOLIDARNOŚĆ Rok założenia 1952 Sp. z o.o.
    11. HELLENA S.A.
    12. PEKAES S.A.
    13. Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.
    14. Fabryka Taśm Transporterowych STOMIL WOLBROM S.A.
    15. Dr Witt S.A.
    16. Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych im. E. Romera S.A.
    17. Zakłady Tworzyw Sztucznych GAMRAT S.A.
    18. Zakłady Produkcji Skórzanej ESCOTT S.A.
    19. EPOCCA Sp. z o.o.
    20. Produkcja Obuwia EKSBUT Bożenna Mąka
    Lista Firm, które z nominacji Krajowej Izby Gospodarczej i Ministra Gospodarki w dniu 6.12.2001 r. uzyskały status Założyciela Akademii Marek:
    1. Philips Consumer Electronic Industries Poland Sp. z o.o.
    2. WĘGLOKOKS S.A.
    3. Frantschach Świecie S.A.
    4. Zakłady Chemiczne POLICE S.A.
    5. Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne JELFA S.A.
    6. Huta Stalowa Wola S.A.
    7. ELEKTRIM-MEGADEX S.A.
    8. STOEN S.A.
    9. Polskie Koleje Państwowe S.A.
    10. Rafineria Jasło S.A.
    11. Zakłady Magnezytowe ROPCZYCE S.A.
    12. Huta ZAWIERCIE S.A.
    13. Przedsiębiorstwo Eksportu i Importu KOPEX S.A.
    14. Dobropasz Grupa Rolimpex Sp. z o.o.
    15. STALPROFIL S.A.
    16. Zespół Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin S.A.
    17. Odlewnia Żeliwa ŚREM S.A.
    18. Nowy Styl Sp. z o.o. z udziałem kapitału zagranicznego
    19. Zakłady Mięsne „Łmeat-Łuków” S.A.
    20. Zespół Elektrociepłowni w Łodzi S.A.
    21. Emfor S.A. Grupa Telimena
    22. Południowy Koncern Energetyczny S.A.
    23. Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego BALTONA S.A.
    24. Zakład Energetyczny WAŁBRZYCH S.A.
    25. Walcownia Metali DZIEDZICE S.A.
    26. Agencja Rozwoju Przemysłu S.A.
    Lista Firm, które z nominacji Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej oraz Krajowej Izby Gospodarczej w dniu 14.07.2003 r. uzyskały status Założyciela Akademii Marek:
    1. APATOR S.A.
    2. Elektrownia Turów S.A.
    3. Grupa Energetyczna ENEA S.A.
    4. KREISEL – Technika Budowlana Sp. z o.o.
    5. Lubelski Węgiel BOGDANKA S.A.
    6. OPOCZNO S.A.
    7. PKP Cargo S.A.
    8. PP Porty Lotnicze
    9. PZU Życie S.A.
    10. TELEWIZJA POLSKA S.A.
    11. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A.
    12. Zakłady Przetwórstwa Cykorii S.A.
    Lista Firm, które z nominacji Ministra Gospodarki i Pracy oraz Prezesa Krajowej Izby Gospodarczej w dniu 06.12.2004 r. uzyskały status Założyciela Akademii Marek:
    1. KGHM POLSKA MIEDŹ S.A.
    2. Grupa Polskie Składy Budowlane SA
    3. Wrocławskie Zakłady Zielarskie „Herbapol” S.A.
    4. Doradztwo Gospodarcze DGA SA
    5. ZAKŁADY TŁUSZCZOWE „BIELMAR” Sp. z o.o.
    6. KLER S.A.
    7. POSZUKIWANIA NAFTY I GAZU KRAKÓW Sp. z o.o.
    8. RUCH S.A.
    9. Firma Konfekcyjna „HEXELINE” Halina Zawadzka
    10. NAFTOBAZY Sp. z o.o.
    11. PCC Rail Szczakowa SA
    12. SUWARY S.A.
  • Misją Agencji jest kreowanie i wspieranie rozwoju społeczno – ekonomicznego Mazowsza, jak również realizacja przedsięwzięć wspierania rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Jej głównym celem jest pozyskanie i obsługa inwestora.  Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. jest podmiotem prawa handlowego i posiada status spółki kapitałowej.

    Więcej informacji: www.armsa.pl

  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest agencją rządową podlegającą Ministrowi właściwemu ds. gospodarki. Celem działania Agencji jest realizacja programów rozwoju gospodarki wspierających działalność innowacyjną i badawczą małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), rozwój regionalny, wzrost eksportu, rozwój zasobów ludzkich oraz wykorzystywanie nowych technologii.

    Więcej informacji: www.parp.gov.pl

    parp-logo

  • Jest niezależnym ośrodkiem badawczo-rozwojowym brandingu narodowego przy Fundacji Promocja Polska. Jego eksperci zachęcają wszystkich do – między innymi – nowoczesnego egoizmu narodowego popierającego program budowania marek firmowych, regionalnych i marki narodowej.

    Więcej informacji: www.imp.org.pl

  • Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jest najstarszą i największą polską organizacją skupiającą przedstawicieli środowiska zawodowego związanego z rachunkowością i finansami. Od 1907 roku, Stowarzyszenie nieustannie dokłada starań, by jego członkowie nie tylko odznaczali się najwyższej jakości kompetencjami technicznymi, ale też postępowali zgodnie z rygorystycznymi standardami etyki.

    W dobie globalizacji i integracji europejskiej Stowarzyszenie dzięki swoim doświadczeniom i ugruntowanej pozycji dąży do rozwijania rachunkowości i rewizji finansowej, by odzwierciedlały dokonujące się nieustannie zmiany i spełniały wymogi globalnie uznawanych standardów. Dążenie to potwierdzane jest codzienną pracą i zaangażowaniem członków Stowarzyszenia zarówno w życiu zawodowym, jak i społecznym.

    Stowarzyszenie poczuwa się do odpowiedzialności za pomoc najsłabszym, by mogli oni się znaleźć w gronie najlepszych. Rozwijanie talentów wśród młodych ludzi i promocja nowych kadr poprzez umożliwienie im zdobycia gruntownej wiedzy jest jednym z podstawowych celów Stowarzyszenia. Natomiast dla tych, którzy już poznali tajniki zawiłej sztuki, jaką jest rachunkowość i rewizja finansowa, Stowarzyszenie oferuje możliwość ustawicznego doskonalenia wiedzy i zapoznawania się z najnowszymi rozwiązaniami polskimi i międzynarodowymi.

    XXI wiek niesie ze sobą nowe, trudne wyzwania. Szybko zmieniające się przepisy prawa i warunki prowadzenia działalności wymagają od środowiska zawodu księgowych i finansistów ciągłego przystosowywania się. Zadania stawiane tej grupie zawodowej mają coraz bardziej interdyscyplinarny i złożony charakter. W tych nowych warunkach Stowarzyszenie reprezentuje wszystkich przedstawicieli środowiska zawodowego, pomagając im w nadążaniu za duchem czasów.

    Rada Pracodawców jest stałą komisją przy Zarządzie Głównym Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

    Rada spełnia funkcje doradcze w realizacji celów statutowych Stowarzyszenia w zakresie rozwoju zawodów związanych z rachunkowością. Członkiem Rady jest Pan Andrzej Arendarski, Prezes Krajowej Izby Gospodarczej, zaś Wiceprzewodniczącym Rady jest Pan Wojciech Januszko, Dyrektor Biura Legalizacji, Certyfikacji i Karnetów ATA Krajowej Izby Gospodarczej.

    Więcej informacji www.skwp.pl

  • Prowadzi badania i przygotowuje raporty o sytuacji sektora prywatnego, ekspertyzy dotyczące projektów rozwiązań legislacyjnych, istotnych dla środowisk gospodarczych i wspiera lokalne izby gospodarcze. Opracowania przedstawiające punkt widzenia przedsiębiorców są prezentowane przedstawicielom władz i opinii publicznej w celu wypracowania rozwiązań służących rozwojowi infrastruktury gospodarczej.

    Więcej informacji www.fairplay.pl

  • Wydawnictwo Centrum Informacji Branżowej zostało założone w 2003 roku z inicjatywy ówczesnego Stowarzyszenia Producentów Stolarki Budowlanej. Pierwszą publikacją był miesięcznik Forum Branżowe, kierowany do producentów i dystrybutorów wyrobów oraz akcesoriów do produkcji stolarki i ślusarki budowlanej. Od ponad 10 lat misją wydawcy jest dostarczanie ważnych, aktualnych i kompleksowych informacji dotyczących branży stolarki okienno-drzwiowej i fasad oraz wszelkiego rodzaju akcesoriów, zarówno do produkcji, jak i montażu.

    Informacje z branży publikujemy w periodykach:

    – Miesięcznik Forum Branżowe to pismo specjalistyczne, skierowane do kadry zarządzającej firm zajmujących się wytwarzaniem, dystrybucją oraz montażem stolarki budowlanej, a także do dostawców materiałów i akcesoriów potrzebnych do ich produkcji. Od dekady, co miesiąc docieramy do blisko 4000 przedsiębiorstw w całej Polsce, oraz czynnie uczestniczymy w branżowych imprezach targowych. Jeden egzemplarz naszego miesięcznika czytany jest przeciętnie przez 4 czytelników, co w połączeniu z 5000 czytelników wydania elektronicznego czasopisma pozwala nam szacować, że lekturą naszych magazynów zainteresowanych jest ok. 20 000 specjalistów z branży okienno-drzwiowej w całym kraju. Kilkakrotnie w roku do nakładu Forum Branżowego dołączane są Katalogi Stolarki poświęcone wybranym zagadnieniom i ofertom branżowym dla przedsiębiorstw (np. katalog maszyn, profili, okuć itp.).

    – Gazeta targowa Forum International jest wydaniem specjalnym polskiego miesięcznika Forum Branżowe, ukazuje się od 2011 roku w różnych wersjach językowych: angielskiej, niemieckiej, włoskiej, francuskiej i rosyjskiej. W publikacjach przedstawiamy nowości produktowe, raporty i analizy europejskiego rynku stolarki oraz potencjał i oferty polskich producentów okien i drzwi z drewna, PVC i aluminium, oraz bram, rolet i fasad. Prezentujemy znane i uznane polskie firmy, które aktywnie poszukują nowych rynków zbytu i są technologicznie przygotowane do współpracy z zagranicznymi kontrahentami.

    Forum International jest tytułem rozpoznawalnym na całym świecie, rozpowszechniającym polskie marki i firmy, oraz innowacyjne rozwiązania techniczne. Z ofertą polskich producentów gazeta dociera na wszystkie liczące się międzynarodowe imprezy targowe i misje gospodarcze, można ją znaleźć na stoiskach instytucji państwowych promujących polskich przedsiębiorców za granicą oraz w press roomach na targach branżowych. W wersji elektronicznej gazeta jest dostępna na portalu http://forumbranzowe.com/wydawnictwo/forum-international oraz na stronach internetowych organizatorów targów i Wydziałów handlu przy polskich Ambasadach.

    – Kwartalnik Forum Montażowe to gazeta adresowana do firm budowlanych i ekip montażowych zajmujących się montażem stolarki okienno-drzwiowej, bram i osłon. Technologia produkcji okien i drzwi w Polsce jest już na światowym poziomie, ale temat poprawnego montażu stolarki wciąż pozostaje mocno zaniedbany. Powodem tego nie jest brak właściwych rozwiązań, ale nieskuteczna ich popularyzacja. Dlatego Forum Montażowe przedstawia najnowsze techniki oraz materiały potrzebne do właściwego, energooszczędnego montażu. Co kwartał docieramy do montażystów w nakładzie 7000 egz.

    Nieustannie zabiegamy o to by nasi Czytelnicy otrzymywali na bieżąco aktualne, wyczerpujące i przydatne informacje, dlatego od 2013 roku uruchomiliśmy portal internetowy ForumBranzowe.com który służy pełniejszej integracji i promocji producentów, kooperantów, dystrybutorów i montażystów stolarki budowlanej.

    Centrum Informacji Branżowej
    ul. Turmoncka 22 lok.110
    03-254 Warszawa
    tel./fax 22 678-41-32
    cib@forumbranzowe.com
    www.forumbranzowe.com

    forumb_logo

  • Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych pomaga inwestorom wejść na polski rynek oraz w najlepszy sposób wykorzystać istniejące na nim możliwości. Misją PAIiIZ jest również kreowanie pozytywnego wizerunku Polski w świecie oraz promocja polskich produktów i usług. Agencja stworzyła sieć Regionalnych Centrów Obsługi Inwestora – COI w całej Polsce, które mają na celu poprawienie jakości usług regionów dla inwestorów.

    Więcej informacji: www.paiz.gov.pl

    Forum Biznesowe Polska-Singapur, 30 października 2013 r., Warszawa

  • MSiT oraz POT w ramach obchodów ŚDT chcąc zwrócić uwagę władz, mediów, inwestorów oraz branży, że turystyka jest przemysłem przynoszącym ogromne dochody i mająca wpływ na różne dziedziny życia społeczno-gospodarczego, uruchomili portal internetowy www.zarabiajnaturystyce.pl.

    Światowa Organizacja Turystyki (UNWTO) ustanowiła Światowy Dzień Turystyki, nakładając na państwa członkowskie obowiązek organizacji obchodów. W Polsce ogólnopolskie obchody ŚDT organizowane są, co roku w innym regionie. W poprzednim roku gospodarzem obchodów była Warszawa (w dniu 25 września 2008 r.)

    Organizatorami obchodów były Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna. Światowy Dzień Turystyki obchodzony jest jako święto ludzi, którzy związani są z turystyką zarówno zawodowo jak i w ramach szeroko pojętej działalności społecznej. Jest doskonałą okazją do integracji przedstawicieli władz państwowych, samorządowych i środowiska turystycznego. Obchody tego dnia są także okazją do wymiany doświadczeń i uhonorowania osób zasłużonych dla turystyki.

    MSiT oraz POT w ramach obchodów ŚDT chcąc zwrócić uwagę władz, mediów, inwestorów oraz branży, że turystyka jest przemysłem przynoszącym ogromne dochody i mająca wpływ na różne dziedziny życia społeczno-gospodarczego, uruchomili portal www.zarabiajnaturystyce.pl. Jest to portal informacyjny, który docelowo ma stanowić kompendium wiedzy dla osób zainteresowanych prowadzeniem działalności gospodarczej w branży turystycznej.

    zarabiaj_logo

  • Krajowa Izba Gospodarcza oraz kancelaria prawnicza Bird & Bird podpisały porozumienie o współpracy, na mocy którego kancelaria Bird & Bird przyjęła tytuł eksperta prawnego Krajowej Izby Gospodarczej.

    Wśród ekspertów kancelarii znajdują się prawnicy posiadający wieloletnie doświadczenie w dziedzinie prawa nowych technologii oraz własności intelektualnej, bankowości i finansów, ochrony danych osobowych, informatyki, prawa pracy, energetyki, rozwiązywania sporów oraz w obsłudze korporacyjnej.

    Szczegółowy wykaz ekspertów: pobierz

    Bird & Bird jest międzynarodową praktyką prawniczą zatrudniającą ponad 1200 prawników na całym świecie, w tym blisko 50 prawników w biurze warszawskim. Firma ma 28 biur w 19 krajach w Europie, Azji, na Bliskim Wschodzie i Australii.

    Polskie biuro Bird & Bird jest liderem rynku prawniczego w zakresie ochrony własności intelektualnej, technologii, cloud computingu i cyberbezpieczeństwa. Posiadamy szerokie doświadczenie w doradztwie dla sektora bankowego i ubezpieczeniowego, energetycznego, e-commerce, informatycznego, telekomunikacyjnego i farmaceutycznego. Doradztwo Bird & Bird obejmuje transakcje (fuzje i przejęcia), kontrakty handlowe i technologiczne, licencjonowanie, zamówienia publiczne, doradztwo regulacyjne, rozwiązywanie sporów.

    www.twobirds.com/pl

    BIRD&BIRD_POS_LOGO_CMYK_BLUE

  • Grupa Eurofinance została założona w 1997 r. w odpowiedzi na zapotrzebowanie polskiego rynku finansowego, a następnie rozszerzyła swoją doradczą działalność na rynek usług, handlu oraz główne sektory produkcji przemysłowej. Posiadane ponad 10-letnie doświadczenie, wysoka jakość, innowacyjność oraz zespół ekspertów – praktyków gwarantuje skuteczność realizowanych projektów.

    logoeuro

    W ciągu ostatnich 3 lat przeszkolonych zostało ponad 25 tysięcy osób z różnych grup i szczebli zawodowych podczas realizowanych konferencji, seminariów, szkoleń, jak również złożonych projektów szkoleniowo-doradczych podczas ponad 1000 dni szkoleniowych.

    Współpraca z zespołem ponad 250 specjalistów – praktyków, do których należą przedstawiciele urzędów centralnych, uczelni wyższych, kancelarii prawnych, instytucji doradczych i finansowych oraz międzynarodowych przedsiębiorstw.

    Bardzo pozytywne oceny z ankiet poszkoleniowych kształtujące się na poziomie 5,1 (w skali 6-stopniowej) – na które składały się oceny za merytorykę i sposób prowadzenia, organizację, dobór tematyczny, materiały szkoleniowe, salę i catering.

    Możliwość korzystania z indywidualnych lub grupowych konsultacji z trenerami/specjalistami po zakończeniu szkolenia w celu przeprowadzenia analizy postępów podczas wdrażania nabytej wiedzy w działalności przedsiębiorstwa.

    Redakcja licznych raportów, artykułów prasowych, biuletynów informacyjnych, w którym zamieszczane są bieżące informacje z zakresu zmian prawnych, podatkowych i finansowych.

    Kompleksowy charakter usług dzięki współpracy z licznymi Partnerami prowadzącymi działalność w różnych dziedzinach gospodarki.

    Szkolenia objęte są pakietem gwarancyjnym. Pakiet obejmuje gwarancje:

    Praktyczności – uwzględnienie podczas szkolenia przykładów zaproponowanych przez klienta na 7 dni przed jego rozpoczęciem oraz zestawu przykładów tematycznych.
    Informacji – przed szkoleniem przeprowadzona jest ankieta, która precyzyjnie określa oczekiwania uczestników szkolenia.
    Opinii – po kursie przygotowana jest wśród słuchaczy ankieta z oceną zarówno strony organizacyjnej, jak i merytorycznego przygotowania oraz sposobu prowadzenia zajęć przez wykładowcę.

    Więcej informacji: www.eurofinance.com.pl

    KURSY I SZKOLENIA CYKLICZNE

    Duże doświadczenie w organizacji kursów oraz zespół kompetentnych wykładowców – praktyków, daje gwarancję wykonania usług na najwyższym poziomie.

    KURS DLA KANDYDATÓW NA CZŁONKÓW RAD NADZORCZYCH

    Program kursu został opracowany na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 września 2004 roku w sprawie szkoleń i egzaminów dla kandydatów na Członków Rad Nadzorczych Spółek Skarbu Państwa. Zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Skarbu Państwa RP, każda osoba piastująca stanowisko kierownicze lub pełniąca funkcje zarządcze lub nadzorcze w przedsiębiorstwie, powinna legitymować się ukończeniem kursu, który stanowi kompendium wiedzy i przygotowuje do EGZAMINU PAŃSTWOWEGO, do którego uczestnicy przystępują w siedzibie Ministerstwa Skarbu Państwa w Warszawie. Zajęcia prowadzone są przez specjalistów – praktyków, przedstawicieli Ministerstwa Skarbu Państwa i innych urzędów centralnych, uczelni wyższych, kancelarii prawniczych oraz instytucji finansowych, dzięki czemu uczestnicy uzyskają zarówno teoretyczną, jak praktyczną wiedzę z zakresu skutecznego funkcjonowania przedsiębiorstwa.

    WYCENA RUCHOMYCH SKŁADNIKÓW MAJĄTKOWYCH JEDNOSTEK GOSPODARCZYCH

    Kurs organizowany jest przy współpracy z Ośrodkiem Szkoleń i Ekspertyz Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich. Kurs przeznaczony jest dla: menedżerów, umożliwiając im poznanie specyfiki wyceny ruchomych składników majątkowych; osób, które w przyszłości będą samodzielnie wykonywały prace związane z wyceną; wszystkich pragnących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.

    Kurs stanowi unikalne kompendium wiedzy – prowadzony jest w formie wykładów, połączonych z prezentacją licznych przypadków, ćwiczeń oraz samodzielnie wykonanych prac. Kurs kończy się prezentacją i obroną prac wykonanych przez uczestników oraz egzaminem ustnym. Uczestnicy Kursu, po zdanym egzaminie, otrzymają certyfikat umożliwiający im, po odbyciu praktyki, samodzielną wycenę maszyn, urządzeń i pojazdów.

    DORADZTWO UNIJNE. DOFINANSOWANIE SZKOLEŃ

    Zakres usług obejmuje:

    – przeprowadzenie analizy potrzeb szkoleniowych
    – przygotowanie planu /harmonogramu/ szkoleń
    – przygotowanie wniosku o dofinansowanie z EFS
    – zarządzanie projektem
    – ewaluację szkoleń

    Środki z EFS stanowią dużą szansę dla firm, które pragną rozwijać swój potencjał oraz kwalifikacje i umiejętności pracowników. Warunkiem w pełni efektywnego wykorzystania środków są wysokiej jakości projekty szkoleniowe. Eurofinance wspiera realizację szkoleń z zakresu:

    – prawa, finansów i rachunkowości
    – zarządzania i marketingu
    – nowoczesnych technologii i innowacji
    – nowych rozwiązań IT

    DOFINANSOWANIE INWESTYCJI W LATACH 2007-2013

    Profesjonalne usługi działu funduszy unijnych, wspierające Klientów w pozyskiwaniu pomocy finansowej dostępnej w ramach dofinansowania z Unii Europejskiej.

    W skład działu wchodzą eksperci posiadający wieloletnie doświadczenie w zakresie skutecznego pozyskiwania środków z funduszy Unii Europejskiej, gwarantujący fachową i kompleksową obsługę na każdym etapie aplikowania i realizacji projektów. Zakres usług obejmuje:

    – weryfikację inwestycji pod kątem otrzymania dotacji z UE
    – doradztwo dotyczące odpowiedniego ukierunkowania inwestycji w celu pozyskania wsparcia z UE
    – przygotowanie pełnej dokumentacji w procesie ubiegania się o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich (wnioski, biznes plany, studia wykonalności)
    – pilotowanie wniosku na etapie oceny formalnej, techniczno-ekonomicznej i merytorycznej
    – zarządzanie projektem po podpisaniu umowy o dofinansowanie
    – rozliczenie inwestycji.

  • Eksperci PAFMP prowadzą doradztwo w dziedzinie finansów oraz zarządzania i marketingu na rzecz polskich i zagranicznych podmiotów gospodarczych. Przedsiębiorcy otrzymują profesjonalne wsparcie począwszy od zdefiniowania swoich problemów, aż do wcielenia w życie satysfakcjonujących rozwiązań.

    Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw została powołana w 1992 roku decyzją Krajowej Izby Gospodarczej i Komisji Kongresu USA do spraw Rozwoju Przedsiębiorczości w Europie Środkowej. Statutowym celem Fundacji jest wspieranie rozwoju małych przedsiębiorstw i promowanie przedsiębiorczości w warunkach gospodarki rynkowej.

    Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw została powołana w 1992 roku. Obecnie prowadzi działalność w dwóch Ośrodkach Doradztwa: w Warszawie przy Krajowej Izbie Gospodarczej i w Gdyni. Eksperci zatrudnieni w Fundacji doradzają w dziedzinie finansów oraz zarządzania i marketingu na rzecz polskich i zagranicznych podmiotów gospodarczych. Oferują również wszechstronną pomoc tym, którzy tworzą nowe przedsiębiorstwa, a także rozwijającym istniejące przedsięwzięcia. Przedsiębiorcy otrzymują profesjonalne wsparcie począwszy od zdefiniowania swoich problemów, aż do satysfakcjonującego rozwiązania oraz wcielania w życie proponowanych rozwiązań. Usługi są realizowane przy udziale ekspertów przeszkolonych w USA i w Polsce oraz konsultantów wywodzących się ze środowisk akademickich, jak i praktyków.

    Wśród uczestników konsultacji indywidualnych można wyróżnić trzy zasadnicze grupy: przedsiębiorcy poszukujący nowych rozwiązań, osoby niepracujące – bezrobotni i absolwenci, oraz osoby pracujące, które chcą zarejestrować własną działalność gospodarczą, zwalniając tym samym miejsce pracy dla osób niepracujących. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż wśród osób zgłaszających się po porady około 1/3 stanowią drobni przedsiębiorcy, pragnący zdynamizować rozwój swojej firmy.

    W trakcie konsultacji specjaliści ośrodków pomagają w rozwiązywaniu następujących problemów:

    Zarządzanie: Wybór strategii zarządzania firm. Techniki rekrutacji personelu. Metody poszukiwania wysoko wykwalifikowanych pracowników. Zarządzanie pracownikami.

    Finanse: Strategia finansowa firmy. Poszukiwanie źródeł finansowania. Doradztwo kredytowe, pomoc w przygotowaniu wniosków kredytowych, analiza projektów kredytowych oraz zabezpieczeń kredytowych.

    Marketing: Analiza rynku zbytu. Analiza konkurencji. Systemy dystrybucji, strategie promocyjne, plany i strategie marketingowe. Techniki aktywnej sprzedaży, techniki akwizycji, kampanie promocyjno-reklamowe, szkolenie personelu związanego ze sprzedażą.

    Konkurs Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców

    W latach 90-tych banki z dużą ostrożnością podejmowały decyzje o finansowaniu małych i średnich firm. Okres 14 lat transformacji polskiej gospodarki to okres dojrzewania polskiego rynku bankowości MSP. Obecnie rynek ten jest bogaty w modele, koncepcje biznesowe i promocyjne, z widocznymi rozwiązaniami na skalę europejską. Rozwiązania te odwołują się do różnych wartości biznesowych tak ważnych dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wartości te, to przede wszystkim kształtowanie silnej więzi z klientem, budowanie zróżnicowanych platform biznesowych w bankowości MSP, wdrażanie koncepcji cyklu rozwojowego kontaktów z klientem.

    Począwszy od 1998 roku Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw wspólnie z Krajową Izbą Gospodarczą zainicjowała projekt zmierzający do poprawy dostępu MSP do bankowych źródeł finansowania, promując jednocześnie dobrą współpracę MSP z bankami. Program Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców ma na celu zwrócenie uwagi banków na specyfikę kredytowania małych i średnich przedsiębiorstw i na ich potrzeby w zakresie obsługi bankowej. W 2001 roku do grona Organizatorów konkursu dołączył Warszawski Instytut Bankowości. Począwszy od IX edycji, która odbyła się w 2007 roku, konkurs jest ponownie realizowany przez jego pomysłodawców, czyli Krajową Izbę Gospodarczą i Polsko-Amerykańską Fundację Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw.

    Celem konkursu Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców jest zwiększenie zainteresowania sektora finansowego współpracą z małymi i średnimi firmami poprzez promowanie tych instytucji, których produkty i usługi są najbardziej dopasowane do potrzeb MSP. Coraz większe zainteresowanie banków i funduszy konkursem, pełniejsze dostosowanie oferty bankowej do potrzeb sektora małych i średnich przedsiębiorstw świadczy o skuteczności działań prowadzonych przez Organizatorów.

    Konkurs Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców jest prowadzony w sześciu kategoriach: banków uniwersalnych, banków spółdzielczych i małych banków lokalnych, oddziałów bankowych, funduszy poręczeniowych, bankowych funduszy leasingowych oraz funduszy pożyczkowych. W kategorii banków uniwersalnych i spółdzielczych do konkursu jest zgłaszana cała sieć danego banku. W kategorii oddziałów, bank przedstawia swoje najlepsze, wyróżniające się oddziały, oddziały mogą również samodzielnie zgłaszać uczestnictwo w konkursie.

    Każda edycja konkursu przebiega w dwóch etapach. Podstawą oceny w pierwszym etapie jest pisemna prezentacja banku ibądź funduszu, którą oceniają niezależni eksperci. Uczestnicy zakwalifikowani do drugiego etapu są oceniani na podstawie wniosków z audytów przeprowadzonych w placówkach instytucji finansowych oraz wyników badań opinii klientów.

    W każdej z powyższych kategorii przyznawane są następujące nagrody:

    1. tytuł Laureata wraz ze statuetką konkursu;
    2. Wyróżnienie Honorowe;
    3. specjalny tytuł honorowy dla pracowników banków/oddziałów/funduszy „Bankowiec Polskiego Biznesu”;
    4. Profesjonalny Doradca Bankowości MSP– tytuł potwierdzający wysokie kwalifikacje zawodowe pracowników banków w zakresie bankowości MSP.

    Ponadto przyznawane są:

    1. Godło Promocyjne „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców” dla banków komercyjnych i spółdzielczych;
    2.  Godło Promocyjne ” Oddział Przyjazny dla Przedsiębiorców” dla oddziałów bankowych;
    3. Godło Promocyjne „Przyjazny Fundusz Poręczeniowy”;
    4. Godło Promocyjne „Przyjazny Fundusz Leasingowy”;
    5. Godło Promocyjne „Przyjazny Fundusz Pożyczkowy”;
    6. Złote Gwiazdy umieszczane pod logo konkursu dla banków, oddziałów, funduszy, które uczestniczyły w kolejnych edycjach w liczbie równej liczbie edycji, nie mniejszej niż trzy i nie większej niż siedem;
    7. Platynowa Statuetka – wyróżnienie dla banków, oddziałów, funduszy, które systematycznie wzbogacają i usprawniają przyjazną współpracę z MSP uczestnicząc w konkursie w kolejnych 5 edycjach;
    8. Diamentowa Statuetka – dla uczestników, którzy dziesięciokrotnie pod rząd zdobyli Godło Promocyjne.

    Jednym z osiągnięć dotychczasowych edycji konkursu jest zmiana postrzegania małych i średnich przedsiębiorstw przez instytucje finansowe. Początkowo sektor MSP był niedoceniany przez większość instytucji, obecnie firmy te tworzą ważny i ceniony segment rynku. Dla wielu banków i ich oddziałów oraz funduszy udział w konkursie stał się już naturalną konsekwencją ich strategii. Dla tych, którzy rokrocznie dołączają do grona ubiegających się o tytuł Banku Przyjaznego dla Przedsiębiorców, jak sami podkreślają, konkurs jest kolejnym, ważnym wyzwaniem. We wszystkich dziewięciu edycjach konkursu udział wzięło 16 banków uniwersalnych, 63 banki spółdzielcze, 266 oddziałów bankowych oraz fundusz poręczeń kredytowych. Przeprowadzono ponad 950 audytów, przebadano około 43 tys. przedsiębiorców uczestniczących w badaniach opinii klientów oraz sporządzono 338 raportów benchmarkingowych.

    W ubiegłorocznej, IX edycji konkursu Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców udział wzięło 6 banków komercyjnych, 20 banków spółdzielczych, 21 oddziałów bankowych oraz fundusz poręczeń kredytowych.

    www.bankprzyjazny.pl

    Projekt KIGNET

    Począwszy od 2006 roku Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw uczestniczyła w realizacji programu „KIGNET – izbowy system wsparcia konkurencyjności polskich przedsiębiorstw”. Celem programu jest zwiększenie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw poprzez poprawę dostępności wysokiej jakości usług świadczonych przedsiębiorcom przez organizacje otoczenia biznesu. Uczestnicy projektu to Krajowa Izba Gospodarcza oraz organizacje wspierające przedsiębiorców, działające na terenie całej Polski. Udział Fundacji w programie polegał na koordynacji prac Podsieci Przedsiębiorczość w ramach której, została wypracowana usługa konsultacyjna dla potencjalnych przedsiębiorców w zakresie, między innymi, rozpoczynania działalności gospodarczej „System doradztwa dla Izb w zakresie uruchomienia działalności gospodarczej”. Finansowanie projektu zostało zakończone we wrześniu 2007r., jednak trwałość projektu jest przewidziana do 2010r. Minimum do tego czasu Fundacja będzie korzystała z wypracowanej przez siebie usługi oraz produktów innych uczestników projektu w celu wspomożenia funkcjonowania MSP w Polsce.

    www.kignet.kig.pl

    Zatrudnienie FairPlay. Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy

    Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw począwszy od 2005 roku współpracuje również z Fundacją „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym” przy realizacji programu „Zatrudnienie FairPlay. Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy”.

    Głównym celem programu jest wzmocnienie dotychczasowych działań na rzecz poprawy kultury przedsiębiorczości w Polsce. Środki na realizację projektu pochodzą z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS), który wspiera działania zmierzające do zapobiegania i zwalczania bezrobocia oraz rozwoju zasobów ludzkich i społecznej integracji rynku pracy w celu sprzyjania wysokiemu poziomowi zatrudnienia, równości kobiet i mężczyzn, trwałego rozwoju oraz spójności gospodarczej i społecznej. Obecny poziom kultury zatrudnienia w Polsce jest bardzo zróżnicowany. Dominuje koncentracja na szybkiej eksploatacji kapitału ludzkiego, nie pozostawianie pracownikom samodzielności i możliwości podejmowania decyzji. Ze względu na sytuację na rynku pracy oraz istniejące stereotypy często stosowana jest dyskryminacja części grup pracowników. Te zjawiska ograniczają efektywność przedsiębiorstw i utrudniają ich dostosowanie się do zmian strukturalnych.

    Zrealizowanie celu programu – poprzez opracowanie i wdrożenie standardów „Zatrudnienia Fair Play” – w zamyśle zwiększających efektywność działania przedsiębiorstw pomoże bezpośrednio w dostosowaniu ich do zmian strukturalnych i to bez zbędnych zwolnień pracowników i eliminacji czynnika pracy z procesu wytwórczego.

    Zwiększenie dostępności usług wymiaru sprawiedliwości dla mikro przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych

    W ramach współpracy z Ambasadą USA Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw w latach 2003-2004 zrealizowała projekt o nazwie „Zwiększenie dostępności usług wymiaru sprawiedliwości dla mikro przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych”. Projekt miał na celu wyrównanie szans w dostępie do usług wymiaru sprawiedliwości, przede wszystkim w zakresie rejestracji małych firm i organizacji pozarządowych. Realizując jednocześnie zadania Fundacji związane ze wspieraniem rozwoju małych firm, eksperci w ramach projektu przeprowadzili działania dotyczące między innymi przygotowania poradnika o skutecznej współpracy MSP i organizacji pozarządowych z wymiarem sprawiedliwości, budowy internetowej bazy wzorów rejestracyjnych, a także rozwoju wolontariatu studenckiego w zakresie pomocy prawnej.

    Główne cele projektu:

    1. budowa i ułatwienie współpracy pomiędzy wymiarem sprawiedliwości, a mikro przedsiębiorstwami i organizacjami pozarządowymi;
    2. promocja wolontaryjnej pomocy prawnej;
    3. budowa wzajemnego zaufania pomiędzy pracownikami wymiaru sprawiedliwości, a mikro przedsiębiorstwami i organizacjami pozarządowymi;
    4. wyróżnienie najlepszych pracowników wymiaru sprawiedliwości
      udostępnienie narzędzi współpracy, m.in. przykładowych wniosków KRS.

    W ramach projektu „Zwiększenie dostępności usług wymiaru sprawiedliwości dla mikro przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych” został również przeprowadzony konkurs Przyjazny Partner Organizacji Pozarządowych i Mikro Biznesu, który miał za zadanie wyróżnienie tych pracowników wymiaru sprawiedliwości, którzy służą poradą, życzliwą uwagą oraz poświęcają swój czas pomagając małym i średnim przedsiębiorstwom i organizacjom pozarządowym. Celem konkursu było sprzyjanie kształtowaniu właściwych, życzliwych i pomocnych postaw sektora rządowego podczas rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym. W konkursie brali udział sędziowie, referendarze oraz sekretarze wydziałów Krajowego Rejestru Sądowego z całego kraju.

    Zapraszamy do lektury poradnika dla organizacji pozarządowych i mikro biznesu „Jak skutecznie współpracować z wymiarem sprawiedliwości”, przygotowanego przez zespół doradców Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw. Pobierz Pdf

    Zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych i sektora MSP do skorzystania z podanych poniżej przykładowo wypełnionych formularzy, koniecznych do dokonania rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym.

    Program wspierania rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Gdyni

    Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw opracowała na przełomie 2000 i 2001 roku dla władz miasta Gdyni strategię rozwoju przedsiębiorczości. Istotnym elementem przeprowadzonych prac było określenie, jakich kierunków wsparcia przedsiębiorcy oczekują od władz miasta. Oczekiwania te koncentrowały się na rozbudowaniu systemu doradztwa, ułatwieniu dostępu do internetu, otwarciu inkubatora dla firm stosujących nowe technologie a także na oczekiwaniu zwiększenia tempa uzbrojenia terenów.

    W oparciu o uzyskane wyniki zaproponowano 12 programów operacyjnych, wspierania sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Programy te były omawiane na spotkaniu z władzami miasta. Do realizacji wybrano 5 zagadnień:

    1. Program przyjaznej obsługi inwestorów;
    2. Zintegrowane centrum obsługi przedsiębiorców;
    3. Wspieranie przedsiębiorczości w służbie zdrowia;
    4. Gdyński program pomocy doradczej dla MSP;
    5. Morski Inkubator Przedsiębiorczości – Centrum Transferu Technologii.

    Głównym celem projektu było opracowanie strategii rozwoju przedsiębiorczości w gminie Gdynia we współpracy i przy udziale władz samorządowych. Osiągnięcie powyższych celów miało służyć opracowanie planu działań, szczegółowego projektu uchwał Rady Miasta oraz konkretne propozycje budżetowe. Szczegółowe cele programu dotyczyły:

    1. pobudzenia rozwoju małej przedsiębiorczości;
    2. zwiększenia konkurencji małych firm handlowych w perspektywie dynamicznego rozwoju supermarketów;
    3. przygotowania lokalnego programu wspierania drobnych przedsiębiorstw w mieście Gdynia;
    4. rozszerzenia możliwości rozwijania własnej działalności gospodarczej przez ludzi młodych oraz posiadających niewielkie przychody;
    5. rozwoju innowacyjnych form przedsiębiorczości w Gdyni.

    Program uzyskał wsparcie ze strony Agencji ds. Rozwoju Międzynarodowego Stanów Zjednoczonych (U.S.A.I.D.). Głównymi beneficjentami projektu byli ludzie młodzi o niskich dochodach, organizacje pozarządowe, Miasto i Gmina Gdynia oraz gdyńskie środowisko małych i średnich przedsiębiorców.

    Poradnik eksportera dla MSP

    Na początku lat dziewięćdziesiątych nastąpił w Polsce szybki wzrost liczby małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy powstałe w latach 1990-1991 wskazywały duże zainteresowanie eksportem, pomimo braku informacji o rynkach zagranicznych, stosunkowo skromnej znajomości technik handlu zagranicznego i niewielkiego doświadczenia w marketingu międzynarodowym. W początkowym okresie transformacji małe firmy znacznie więcej importowały niż eksportowały. W latach następnych polityka kursowa i postępująca aprecjacja złotego sprzyjały upowszechnianiu przekonania o małej atrakcyjności eksportu. Pomimo to eksport mógł być opłacalny, a większość firm wytwarzających dobrej jakości produkty mogło stać się odnoszącymi sukcesy eksporterami.

    W 1999 roku z udziałem ekspertów Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw został opracowany poradnik przedstawiający zestaw praktycznych informacji, które miały ułatwić przedsiębiorstwom podjęcie odpowiednich decyzji związanych z rozpoczęciem lub rozwojem eksportu. Opracowany podręcznik zawiera następujące elementy: ustalenie pozycji firmy na rynku i korzyści, jakie może odnieść z eksportu, ustalenie potrzeb informacyjnych związanych z eksportem, ustalenie źródeł informacji, wybór strategii wchodzenia na rynki zagraniczne, ustalenie rozwiązań organizacyjnych i budowa planów eksportu, realizacja planów eksportowych. Poradnik został opracowany na potrzeby programu EXPROM, który miał na celu rozwój eksportu polskich małych i średnich przedsiębiorstw poprzez podniesienie ich konkurencyjności na rynkach międzynarodowych, zwłaszcza dzięki wprowadzeniu nowoczesnych technologii, a także podnoszeniu jakości produktów eksportowych. W programie brały udział przedsiębiorstwa z wielu sektorów gospodarki m.in. motoryzacyjnego, odzieżowego, meblarskiego, odlewniczego oraz instrumentów i aparatury medycznej.

    Współpraca międzynarodowa

    Eksperci Polsko-Amerykańskiej Fundacji Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw uczestniczą w spotkaniach organizowanych z udziałem zagranicznych przedsiębiorców, wolontariuszy pracujących na rzecz rozwoju przedsiębiorczości, przedstawicieli sfer rządowych, wymieniając doświadczenia i poszukując wspólnych pól działania pozwalających na nawiązanie współpracy gospodarczej. Spotkania te dotyczą między innymi rzecznictwa interesów firm wobec władz publicznych, projektów dla władz publicznych, studiów sektorowych, projektów marketingowych dla przedsiębiorstw, a także doradztwa z zakresu reformy polityki społecznej, rynku pracy, rozwoju samorządu lokalnego, kobiet w strukturach władzy i w biznesie, wolności prasy i innych.

    Darowizny otrzymane przez Polsko-Amerykańską Fundację Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw w 2008 roku Pobierz Pdf

    Kontakt:

    Polsko-Amerykańska Fundacja
    Doradztwa dla Małych Przedsiębiorstw
    ul. Trębacka 4, 00-074 Warszawa
    tel. (022) 630 97 43
    tel. (022) 630 97 04
    fax.(022) 826 35 52
    e-mail: pafd@kig.pl

    Wiceprezes: Mieczysław Bąk
    e-mail: mbak@kig.pl

    Polsko-Amerykańska Fundacja Doradztwa
    dla Małych Przedsiębiorstw – ośrodek w Gdyni
    ul. Kamrowskiego 3A/5, 81-601 Gdynia
    tel. (058) 661 92 50
    tel. (058) 661 92 52
    e-mail: fund@post.pl

    Członek Zarządu: Przemysław Kulawczuk
    e-mail: pkl@post.pl

  • Działalność KIG Centrum Promocji Sp. z.o.o ma na celu kompleksowe wspieranie przedsiębiorstw w promocji handlu zagranicznego w szczególności rozwoju eksportu. Podstawowa działalność centrum obejmuje promocje gospodarczą oraz doradztwo eksportowe z uwzględnieniem problematyki rynków wschodnich, organizacje targów, wystaw zagranicznych oraz seminariów, specjalistycznych warsztatów szkoleniowych i konferencji.

    Więcej informacji: www.kigcp.pl

  • Stanowi platformę porozumienia 11 największych i najbardziej liczących się organizacji przedsiębiorców, pracodawców i biznesu działających na rzecz polskich przedsiębiorców. W skład Rady obok Krajowej Izby Gospodarczej wchodzą: Amerykańska Izba Handlowa, Bussines Centem Club, Izba Przemysłowo–Handlowa Inwestorów Zagranicznych, Konfederacja Pracodawców Polskich, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Polska Rada Biznesu, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo–Handlowa, Stowarzyszenie Menedżerów w Polsce, Związek Rzemiosła Polskiego.

    Więcej informacji: www.radaprzedsiebiorczosci.pl