• A A A

Cross-border.pl – platforma Krajowej Izby Gospodarczej o e-eksporcie – wystartowała

06.06.2023

Wystartowała platforma cross-border.pl – pierwszy w Polsce internetowy przewodnik dla małych i średnich przedsiębiorstw, poświęcony tematyce międzynarodowej sprzedaży przez Internet cross-border e-commerce

cross-border.pl

Krajowa Izba Gospodarcza – autor projektu oraz Amazon Polska – partner strategiczny, stawiają sobie za cele wsparcie polskich MŚP w ekspansji międzynarodowej z wykorzystaniem możliwości jakie niesie e-commerce oraz zwiększenie liczby polskich eksporterów w handlu transgranicznym.

Cross-border.pl, kompleksowa baza wiedzy o zagranicznym e-handlu

Portal cross-border.pl dostarcza przedsiębiorcom praktyczne know-how na temat kolejnych etapów wdrażania sprzedaży eksportowej w kanałach online, tj. od przygotowania do eksportu, przez opracowanie strategii i dobór kanałów sprzedaży (m.in. poprzez platformy sprzedaży marketplace), po działania marketingowe. Wśród przydatnych narzędzi dostępnych na portalu są audyt gotowości do rozpoczęcia e-eksportu oraz pierwsza w Polsce wyszukiwarka europejskich platform marketplace.

cross-border.pl

W portalu cross-border.pl są prezentowane także karty zagranicznych rynków, stworzone na podstawie najważniejszych wskaźników gospodarczych oraz e-commerce. Dostępne są także ważne z perspektywy e-sprzedawców dane o zagranicznych rynkach, w tym m.in. o popularnych metodach płatności i dostaw, preferencjach i nawykach zakupowych lokalnych konsumentów czy przegląd branż cieszących się powodzeniem w e-commerce.

Cross-border.pl to także społeczność ekspertów e-commerce i handlu transgranicznego, którzy zostali zaproszeni do współtworzenia zawartości merytorycznej portalu z zakresu e-handlu zagranicznego. Celem projektu jest stworzenie pomostu między polskimi MŚP, które decydując się na sprzedaż zagraniczną poszukują wsparcia sprzedażowego, marketingowego, procesowego czy merytorycznego, a firmami B2B, które świadczą takie usługi, m.in. w zakresie logistyki, obsługi sprzedaży, strategii czy marketingu.

Cross-border.pl odpowiedzią na wyzwania polskiego e-eksportu

Na ten moment wykorzystanie kanałów e-commerce w polskim eksporcie nie jest adekwatne do jego potencjału, bowiem według badań tylko 4% polskich MŚP wykorzystuje kanał e-commerce do zagranicznej sprzedaży. Jak wynika z raportu Polityki Insight i Amazon z 2022 roku, główne przyczyny niskiej eksploatacji kanałów on-line w działaniach eksportowych polskich przedsiębiorstw MŚP to przede wszystkim kwestie związane z barierami edukacyjnymi, psychologicznymi i prawnymi.

– Do tej pory udział handlu internetowego w polskim eksporcie był nieadekwatnie niski. Polskie firmy z wielu powodów nie wykorzystywały tego narzędzia. Wspólnie z Amazon i Polityką Insight zidentyfikowaliśmy największe bariery, czyli brak know-how oraz obawy przed nieznanym i stworzyliśmy gotowe rozwiązanie. Dzięki cross-border.pl polskie firmy o dużym potencjale eksportowym zyskują dostęp do unikalnej wiedzy niezbędnej do skalowania swojego biznesu z wykorzystaniem kanałów e-commerce – mówi Karolina Opielewicz, Członkini Zarządu Krajowej Izby Gospodarczej.

Wykorzystanie e-commerce w eksporcie znosi wiele tradycyjnych barier eksportowych i jest nowoczesnym narzędziem rozwoju sprzedaży oraz skalowania biznesu. Projekt cross-border.pl może znacząco przyczynić się do wzrostu liczby polskich eksporterów w kanałach e-commerce. MŚP, którym dedykowany jest cross-border.pl, stanowią ok. 99 proc. wszystkich przedsiębiorstw w Polsce. Firmy te stoją przed ogromną szansą na zwiększenie swojego udziału w internetowej sprzedaży międzynarodowej i taki cel przyświeca autorom projektu.

– Polscy przedsiębiorcy potrzebują narzędzi, które pomogą im zbudować silne, międzynarodowe biznesy w długim okresie. Potrzebują wiedzy i sprawdzonego know-how, które „odczarują” świat handlu zagranicznego i pozwolą wykorzystać potencjał e-commerce, którego udział w transgranicznym handlu detalicznym rośnie z roku na rok – mówi Aleksandra Borycka, Head of Marketplace Amazon.pl

 

 

Partner strategiczny


 

Krajowa Izba Gospodarcza otrzymała dofinansowanie w ramach projektu POIR.03.04.00-14-0001/20 „Dotacja na kapitał obrotowy dla Krajowej Izby Gospodarczej”, w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.