• A A A

PIAP walczy o pomoc dla branży reklamowej

25.11.2020

Polska Izba Artykułów Promocyjnych zwróciła się z apelem do Prezesa Rady Ministrów, Mateusza Morawieckiego, o ujęcie branży reklamowej we wsparciu przedsiębiorstw poszkodowanych skutkami pandemii. Sektor reklamowy, m.in. jako ogniwo zamrożonej branży eventowej, konferencyjnej i targowej wyraźnie odczuwa następstwa regresu gospodarczego.

PIAP w swoim liście przedstawia trudną sytuację w branży, która jest pokłosiem zamrożenia wielu gałęzi gospodarki, spowolnieniem w pokrewnych branżach i wstrzymaniem lub odczuwalnym ograniczeniem budżetów marketingowych. Zauważalna jest m.in. mniejsza sprzedaży upominków reklamowych na potrzeby jubileuszy firmowych, czy gratyfikacji dla pracowników, którzy często pracują zdalnie. Izba zwraca uwagę, że problem dotyczy ogromnej liczby mikro i małych przedsiębiorców z branży reklamowej. Negatywne skutki pandemii COVID-19 po raz kolejny odczuł cały rynek reklamowy, a w szczególności producenci: medali i statuetek, toreb reklamowych, smyczy reklamowych, opasek eventowych, artykułów konferencyjnych, strojów maskotek, strojów dla promotorów, firmy świadczące usługi w postaci hostów i hostess. PIAP zauważa, że dla firm PKD 82.30.Z (Organizacja targów, wystaw i kongresów) przewidziana jest pomoc finansowa, niestety dla pozostałych firm żyjących wyłącznie z dostarczania usług i produktów reklamowych na wszelkie imprezy masowe już nie. – Jest wiele firm, których działalność jest ściśle związana z branżą eventową, konferencyjną albo targową, niestety mają inny numer PKD – czytamy w liście do Premiera.

PIAP uzasadnia swoje stanowisko tym, że dla wielu tych mikro i małych firm samo zwolnienie z opłacania ZUS oraz postojowe na 3 m-ce, czy mikropożyczka, to ich być albo nie być. Podkreśla także, że pomoc oczekiwana jest według dotychczasowych zasad, czyli na podstawie spadków obrotów za dany okres prowadzenia działalności Gospodarczej.

Pismo Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych zostało także skierowane do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw Adama Abramowicza, Wiceprezesa Rady Ministrów Jarosława Gowina oraz Sekretarza Stanu Andrzeja Gut-Mostowy. Treść pisma dostępna jest na stronie PIAP [PDF]

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych. Ma ona na celu reprezentowanie i dbanie o interesy tych firm. Jest organizacją konsolidującą branżę, partnerem do rozmów z decydentami kształtującymi zewnętrzne warunki funkcjonowania, organizatorami targów i mediów. Izba jest partnerem do kontaktów z podobnymi stowarzyszeniami z innych krajów. Obecnie PIAP wraz z Członkami Założycielami liczy ponad 180 Członków. Liczba ta rośnie w ostatnich miesiącach w związku z aktywizacją działań marketingowo-promocyjnych Izby.


Kontakt:
Katarzyna Wojniak
Dyrektor Biura Zarządu PIAP
tel. 791 354 426
e-mail: biuro@piap-org.pl

Krajowa Izba Gospodarcza otrzymała dofinansowanie w ramach projektu POIR.03.04.00-14-0001/20 „Dotacja na kapitał obrotowy dla Krajowej Izby Gospodarczej”, w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.