• A A A

Zmiany w obsłudze klientów w procedurze Tax Free

01.10.2021

1 stycznia 2022 roku wejdą w życie zmiany w obsłudze klientów w procedurze Tax Free

Zmiany w obsłudze klientów w procedurze Tax Free

Do tej pory w Tax Free zarejestrowało się 350 przedsiębiorców, dzięki temu nadal będą mogli sprzedawać swoje produkty w tym systemie po 1 stycznia 2022 r. czyli po zmianie obsługi dokumentów na formę elektroniczną. Zachęcamy do rejestracji już dziś, można to zrobić na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC), gdzie przygotowaliśmy specjalną zakładkę informacyjną prowadzącą przez rejestrację krok po kroku.

Zwrot podatku VAT dla podróżnych to możliwość uzyskania zwrotu VAT zapłaconego przy zakupie towarów w Polsce przez podróżnego, który nie ma stałego miejsca zamieszkania w UE. Zwrot może nastąpić w przypadku podróżnego, który:

  • kupił w Polsce towary o wartości powyżej 200 zł,
  • otrzymał paragon z kasy rejestrującej i dokument Tax Free,
  • wywiózł towar w stanie nienaruszonym poza UE i uzyskał potwierdzenie tego faktu przez funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej.

Obecnie obowiązuje papierowy obieg dokumentów, a wywóz towarów poza Polskę/UE potwierdzany jest pieczęcią POLSKA – CŁO. Od 1 stycznia 2022 r. wszyscy sprzedawcy w systemie zwrotu podatku VAT podróżnym będą mieć obowiązek wystawiania dokumentów Tax Free w formie elektronicznej.

Obecnie trwa rejestracja podmiotów, które będą chciały sprzedawać w systemie Tax Free po 1 stycznia 2022 r. Możliwość rejestracji na platformie PUESC została uruchomiona 1 lipca 2021 r. i przedsiębiorcy mają na nią pół roku.

Do tej pory zarejestrowało się i dopełniło formalności 350 firm. Czasu na rejestrację i płynne dostosowanie działalności do przejścia na elektroniczną formę dokumentów Tax Free jest coraz mniej.

Jak się zarejestrować?

Należy wejść na Platformę Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC), gdzie krok po kroku zostaniemy poprowadzeni przez proces rejestracji. W jej trakcie nastąpi weryfikacja, czy przedsiębiorca jest czynnym podatnikiem VAT i czy ma co najmniej jedną kasę rejestrującą on-line. Są to warunki niezbędne do tego, aby sprzedawać towary w systemie Tax Free od początku 2022 roku.

Zachęcamy także do zapoznania się z informacjami zamieszczonymi w zakładce o zmianach w Tax Free. Sprawdź, co i jak powinieneś zrobić, żeby dostosować swoją firmę i móc sprzedawać w systemie Tax Free od 1 stycznia 2022 r.

Prowadząc kampanię informacyjną na terenie województwa mazowieckiego chciałbym, aby informacja dotarła do jak największej liczby przedsiębiorców. W związku z tym zachęcam Państwa do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na temat systemu, dostępnymi na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC). Tym samym proszę także o pomoc w rozpowszechnieniu informacji wśród członków Państwa organizacji.

Krajowa Izba Gospodarcza otrzymała dofinansowanie w ramach projektu POIR.03.04.00-14-0001/20 „Dotacja na kapitał obrotowy dla Krajowej Izby Gospodarczej”, w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.