Powrót    |    2024-09-04

Global Check-In 2024 – Krajowa Izba Gospodarcza organizuje konferencję o cyfrowym eksporcie

Global Check-in to wyjątkowa, bezpłatna konferencja poświęcona tematyce ekspansji cyfrowej polskich firm MŚP na rynku europejskim. KIG stworzy forum dyskusji o potencjale i wyzwaniach prowadzenia sprzedaży cross-border na jednolitym rynku wewnętrznym w kontekście wieloletnich strategii na poziomie UE, wykorzystując swoje doświadczenie z najnowszym projektem cross-border.pl oraz bogate, 35-letnie doświadczenia we wspieraniu polskich przedsiębiorców w eksporcie. Wydarzenie odbędzie się 19 września 2024 roku w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie.

Krajowa Izba Gospodarcza (KIG) otworzy przed przedsiębiorcami atrakcyjną perspektywę rozwoju eksportu cyfrowego na rynku europejskim. Global Check-in w jednym miejscu zgromadzi: przedstawicieli rządu, instytucji i organizacji działających w obszarze polityki związanej z przedsiębiorczością i eksportem; ekspertów e-commerce reprezentujących globalne firmy oraz dostawców usług i technologii e-commerce.

KIG zaprosił do udziału w wydarzeniu także znane polskie marki, które odniosły sukces w międzynarodowym e-commerce i stanowią najlepszy przykład na to, jak strategia cyfrowego eksportu wspomaga dynamiczne skalowanie biznesu.

Dyskusje panelowe będą prowadzone w ramach trzech kluczowych obszarów:

  • Strefa Policy to przestrzeń dyskusji o najważniejszych kierunkach rozwoju rynku wewnętrznego UE i oczekiwanych zmianach, które mogą pozytywnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży cross-border przez firmy MŚP. W Strefie Policy spotkają się m.in. przedstawiciele rządu, organizacji wspierających rozwój rynku cyfrowego i handlu wewnątrzunijnego, a także przedstawiciele sektora prywatnego. Efektem rozmów panelowych będą kluczowe rekomendacje dotyczące wyznaczenia priorytetów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej w kontekście dalszej harmonizacji jednolitego rynku UE, z uwzględnieniem potrzeb biznesu.
  • Strefa Trend zgromadzi ekspertów e-commerce, którzy podejmą dialog na temat europejskich trendów w handlu elektronicznym z perspektywy konsumentów, sprzedawców oraz dostawców usług w łańcuchu wartości cross-border e-commerce. Omówiony zostanie również wpływ regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju na przedsiębiorstwa MŚP.
  • Strefa Brand to spotkanie przedstawicieli znanych marek, które na własnych przykładach opowiedzą, jak projektować i promować produkt na międzynarodową skalę i przekuć działania w sukces sprzedażowy za granicą. KIG chce zainspirować uczestników konferencji do odważnego myślenia o swoich produktach, które z powodzeniem mogą zdobywać światowe rynki. 

Równolegle do konferencji, dla uczestników wydarzenia, będzie dostępna Strefa Ekspertów e-commerce. Podczas rozmów indywidualnych doświadczeni praktycy, zgromadzeni wokół projektu cross-border.pl, odpowiedzą na pytania przedsiębiorców i skonsultują strategie dotyczące budowania sprzedaży cross-border e-commerce.

Adresatami konferencji Global Check-in są przedsiębiorcy MŚP (producenci, właściciele marek e-commerce, dystrybutorzy, marketerzy, doradcy biznesowi), przedstawiciele biznesu, administracji publicznej, organizacji i firm specjalizujących się w e-commerce, ale także wszyscy zainteresowani debatą na temat przyszłości cross-border e-commerce.

W trakcie konferencji zostanie podpisane Porozumienie pomiędzy Ministerstwem Rozwoju i Technologii oraz Krajową Izbą Gospodarczą, a także Porozumienie pomiędzy Urzędem Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej i Krajową Izbą Gospodarczą. Tym samym strony Porozumień oficjalnie przypieczętują dalsze zaangażowanie i wspólne działania na rzecz internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw sektora MŚP.

Wstęp na konferencję jest bezpłatny, obowiązują zapisy. Niezbędne informacje o wydarzeniu, formularz rejestracyjny oraz agenda dostępne są na stronie: https://globalcheckin.pl/

Konferencja odbywa się przy wsparciu:

Partnera strategicznego – Amazon

Partnerów – PayPal, GS1, Direct Link, Meest International

Patronów Honorowych – Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Minister Cyfryzacji, Ministerstwo Finansów, Prezes Urzędu Patentowego RP, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Akademia Leona Koźmińskiego, Prezydent M. St. Warszawy

Patronów medialnych – TVP3 Warszawa, Polskie Radio RDC, My Company Polska, Nowy Marketing, Przedsiębiorcy.eu, Inwestycje.pl, Telewizja Biznesowa, Comparic, Rzeczpospolita, rp.pl

Partnerów organizacyjnych – Teraz Polska, Centrum Kreatywności Targowa, Przedsiębiorstwo Fair Play, Fundacja Kobiety E-biznesu

Miejsce:

Centrum Kreatywności Targowa, ul. Targowa 56, Warszawa

 

Termin:

19 września 2024 r.

 

Czas:

10.00 – 17.00

Konferencja powstała w ramach projektu cross-border.pl

Cross-border.pl to kompleksowy projekt edukacyjny stworzony przez KIG z myślą o MŚP, które chcą zdobyć wiedzę o tym jak rozwijać cross-border e-commerce w swojej firmie. Projekt cross-border.pl obejmuje portal internetowy, szkolenia stacjonarne w całej Polsce i wiele innych działań o tematyce ekspansji zagranicznej online.

Portal cross-border.pl dostarcza przedsiębiorcom MŚP praktyczne know-how na temat kolejnych etapów wdrażania sprzedaży eksportowej w kanałach online, tj. od przygotowania do eksportu, przez opracowanie strategii i dobór kanałów sprzedaży (m.in. poprzez platformy sprzedaży marketplace), po działania marketingowe. Wśród przydatnych narzędzi dostępnych na portalu są audyt gotowości do rozpoczęcia e-eksportu oraz pierwsza w Polsce wyszukiwarka europejskich platform marketplace.

Celem projektu jest stworzenie pomostu między polskimi MŚP, które decydując się na sprzedaż zagraniczną poszukują wsparcia sprzedażowego, marketingowego, procesowego czy merytorycznego, a firmami B2B, które świadczą takie usługi, m.in. w zakresie logistyki, obsługi sprzedaży, strategii czy marketingu. Do projektu dołączyło już ponad 60 partnerów – polskich usługodawców e-commerce, którzy współtworzą wartość merytoryczną platformy i dzielą się swoją wiedzą oraz ekspertyzą z odbiorcami projektu podczas szkoleń z cyklu „E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm”.

Cross-border.pl został objęty patronatem instytucjonalnym Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Szkolenia odbywają się pod Honorowym Patronatem Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

Więcej informacji na stronie cross-border.pl oraz na profilu LinkedIn cross-border.pl