Chcesz dowiedzieć się, czy Twoja firma jest na dobrej drodze ku zrównoważonemu rozwojowi? Weź udział w 9. edycji badania „ESG w praktyce” organizowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą i porównaj swoje działania z innymi przedsiębiorstwami
Oddaj głos do 8 listopada i poznaj najnowsze trendy w obszarze ESG!
Już po raz dziewiąty Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) zaprasza do udziału w badaniu „ESG w praktyce – Barometr CCIFP”, którego celem jest poznanie powodów i skali zaangażowania firm w działania z zakresu zrównoważonego rozwoju, a także sposobów zarządzania tematem ESG w organizacji.
Krajowa Izba Gospodarcza – Lider wsparcia MŚP – jest Patronem projektu.
Tegoroczna ankieta została dopasowana do europejskich standardów sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju i poszerzona o kilka pytań dotyczących włączania dostawców i podwykonawców w obszar ESG. Udział w badaniu pozwala firmom na sprawdzenie, jak w porównaniu z innymi wygląda ich poziom zaangażowania w kwestie społeczne, środowiskowe i z obszaru ładu korporacyjnego. „ESG w praktyce” jest najdłużej istniejącym, cyklicznym badaniem analizującym podejście biznesu do tematyki zrównoważonego rozwoju.
Nasze badanie, dzięki zaangażowaniu coraz większej liczby firm, jest cennym źródłem informacji o dynamicznie rozwijającym się obszarze ESG w Polsce. Już nie tylko nowe regulacje, ale również oczekiwania ze strony największych firm, które od lat realizują ambitne cele w zakresie redukcji śladu węglowego, transformacji ekologicznej, czy społecznej, stają się istotną motywacją dla firm MŚP do realizacji działań z obszaru zrównoważonego rozwoju – mówi Mariusz Kielich, Kierownik ds. Komunikacji we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej.
Badanie adresowane jest do wszystkich firm działających w Polsce niezależnie od wielkości, czy pochodzenia kapitału. Pytania sprawdzają, które tematy są najbardziej istotne dla firm i jakie działania prowadzone są najczęściej. Ponadto raport z badania będzie pokazywał w jaki sposób obszar ESG jest zarządzany w organizacjach, kto opracowuje strategię, czy prowadzone jest raportowanie, w jakim zakresie, a także jakimi budżetami dysponują firmy na prowadzone działania.
Raport z badania zostanie zaprezentowany 3 grudnia na konferencji organizowanej przez CCIFP. Wraz z nim przedstawione zostaną wyniki ankiety prowadzonej przez Havas Media Network Poland wśród konsumentów. Bada ona w jakim stopniu tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, etyką, czy ochroną środowiska są istotne dla konsumentów i czego oczekują oni od firm w tych obszarach.
Raport z poprzedniej edycji badania ESG w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej jest do pobrania na stronie CCIFP >>>
Partnerami badania są: Krajowa Izba Gospodarcza, Orange Polska, PwC, Havas Media Network Poland, Havas PR Warsaw, Bureau Veritas, Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Global Compact Network Poland, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Irlandzko-Polska Izba Gospodarcza, Belgijska Izba Przemysłowo-Handlowa, Wprost biznes, Proto.pl, CEO.com.pl, Teraz Środowisko, ESG.pl, ESGinfo.pl., Instytut ESG, oESG.pl, Raport CSR, Raport ESG.