Global Check-in – konferencja o ekspansji zagranicznej

Global Check-in to prestiżowa, coroczna konferencja, która stała się kluczowym punktem odniesienia dla przedsiębiorców z sektora MŚP, planujących ekspansję na rynki międzynarodowe poprzez kanały cyfrowe. To wyjątkowa przestrzeń dialogu, inspiracji i wymiany doświadczeń, gdzie świat cyfrowego eksportu spotyka się z praktyką, wiedzą i innowacją.

Jak osiągnąć konkurencyjność w strategii cross-border

Tegoroczna edycja odbędzie się 1 października i – zgodnie z lotniczą metaforą, która stanowi motyw przewodni wydarzenia – uczestnicy wspólnie „wystartują” w kierunku nowych, nieodkrytych rynków. Global Check-in stanie się przestrzenią inspirującej debaty na temat nowoczesnych, często jeszcze niedostatecznie wykorzystywanych strategii ekspansji zagranicznej.

W czasach dynamicznych zmian – od postępującej deregulacji handlu międzynarodowego, przez intensywny rozwój technologii, aż po rosnącą rolę sztucznej inteligencji – firmy muszą redefiniować swoje podejście do cyfrowego eksportu. Chcemy zainicjować rozmowę o tym, jak odnaleźć nowe kanały rozwoju na wybranych, konkurencyjnych rynkach i jak wykorzystać globalne trendy na korzyść polskich przedsiębiorstw.

W centrum tegorocznych rozmów znajdzie się konkurencyjność w modelu cross-border e-commerce. Pokażemy sprawdzone strategie sprzedaży zagranicznej oraz rynki o największym potencjale, oferując uczestnikom konkretne wskazówki i inspiracje do skutecznego skalowania działalności na rynkach międzynarodowych. Do rozmowy zaprosimy czołowych ekspertów e-commercei rynków międzynarodowych, a także przedstawicieli administracji publicznej i organizacji wspierających biznes.

Podczas Otwarcia nasi goście porozmawiają o wyzwaniach konkurencyjności w świecie rywalizacji handlowej oraz w cross-border, poszukując nowych kierunków i strategie sukcesu w cyfrowym eksporcie.

W części IDEAS poświęcimy miejsce na dyskusję wokół tematów: Redefinicja cross-border na marketplace’ach – strategie, które działają w 2025 roku oraz AI, marketing automation i social selling w cross-border e-commerce. Jak skalować sprzedaż cross-border i zyskać realną przewagę nad lokalną konkurencją.

Część MARKETS to spotkanie przedstawicieli marketplace’ów, marek i agencji wspierających eksport wokół tematyki trzech gorących, acz wciąż niedostatecznie odkrytych kierunków cross-border: Rumunia, Węgry, Bułgaria – CEE jako nowa siła w cross-border; Bałkany – wschodzące gwiazdy sprzedaży cross-border oraz Turcja – rynek jutra dla marek, które myślą długofalowo.

Dlaczego warto być na Global Check-in?

Global Check-in to nie tylko konferencja – to strategiczna platforma startowa dla cyfrowej ekspansji, która łączy wiedzę z działaniem, inspirację z konkretem i lokalny biznes z globalną perspektywą.

Wydarzenie przyciąga liderów biznesu e-commerce, uznanych ekspertów oraz analityków rynków zagranicznych, którzy dzielą się konkretnymi strategiami skutecznego wejścia na nowe rynki. Celem Krajowej Izby Gospodarczej, organizatora Global Check-in, jest nie tylko inspirowanie, ale przede wszystkim dostarczanie narzędzi i wiedzy, które pozwalają firmom realnie zwiększać swój globalny zasięg.

Wśród prelegentów poprzednich edycji konferencji gościliśmy m.in.:

  • Przedstawicieli biznesu, w tym m.in. Amazon, PayPal, Vistula, INGLOT, Trefl, Elementy, GLOV, BLIK, PEKAO i innych.
  • Ambasadorów, członków korpusu dyplomatycznego z różnych kontynentów.
  • Przedstawicieli rządu, w tym Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Ministerstwa Cyfryzacji.
  • Przedstawiciele organizacji biznesowych i urzędów jak: PAIH, PARP, UPRP, CSM, ARP, BGK i uczelni: UW, Akademia Leona Koźmińskiego.

Relacja z poprzednich edycji Global Check-in

II EDYCJA – 17.09.2024 r., Centrum Kreatywności Targowa, Warszawa

Global Check-in 2023

Dlaczego warto do nas dołączyć?

  • Międzysektorowa konferencja z realnym wpływem – Global Check-in gromadzi decydentów i liderów biznesu – przedstawicieli administracji rządowej, instytucji proeksportowych oraz top management z największych polskich firm. To osoby, które współtworzą politykę eksportową i opracowują narzędzia wspierające rozwój e-commerce. To niepowtarzalna okazja do nawiązania wartościowych kontaktów.
  • Praktycy, nie teoretycy – wiedza od ekspertów rynków zagranicznych. Wjednym miejscu spotykają się doświadczeni praktycy cross-border e-commerce – osoby, które na co dzień wdrażają skuteczne strategie sprzedaży zagranicznej. Uczestnicy konferencji zyskają dostęp do konkretnych narzędzi, strategii i doświadczeń, które mogą wdrożyć w swojej firmie natychmiast po konferencji.
  • Wpływamy na rzeczywisty rozwój sprzedaży cross-border w Polsce. Global Check-in to element szerszego ekosystemu tworzonego przez Krajową Izbę Gospodarczą w ramach projektu cross-border.pl. Uczestnicy zyskują dostęp do szerokiej sieci ekspertów, partnerów B2B oraz indywidualnych konsultacji wspierających ekspansję zagraniczną MŚP. To wydarzenie, które realnie przekłada się na wzrost sprzedaży i międzynarodowy rozwój firm.
  • Trendy, dane, case studies – gotowe do wdrożenia rozwiązania dla MŚP. Skupiamy się na najbardziej aktualnych wyzwaniach i możliwościach dla polskiego eksportu cyfrowego. Pokazujemy, jak rozwijać sprzedaż cross-border, jakie trendy kształtują e-commerce i które kierunki eksportowe mają największy potencjał. Wszystko poparte konkretnymi przykładami, twardymi danymi i doświadczeniem najlepszych praktyków.
globalcheckin

Adresatami wydarzenia są przede wszystkim:

  • Przedsiębiorcy MŚP z sektorów najważniejszych z perspektywy rozwoju e-handlu.
  • Przedstawiciele dużego biznesu.
  • Przedstawiciele administracji publicznej, organizacji i firm specjalizujących się w e-commerce i rozwoju eksportu cyfrowego.
  • Wszyscy zainteresowani debatą na temat kierunków rozwoju cross-border e-commerce.


Partnerzy konferencji


Kontakt

Biuro Komunikacji i Rozwoju Biznesu

Małgorzata Zienkowska
Koordynatorka
e-mail: mzienkowska@kig.pl
tel: 577 788 130