Centrum Mediacji przy KIG
Rola Mediatora
Neutralność jest nierozłączną cechą mediatora. Jej złamanie oznaczałoby koniec kariery mediatora. Profesjonalni mediatorzy przyjmują dobrowolnie do stosowania bardzo rygorystyczne „Standardy prowadzenia mediacji i postępowania mediatora” uchwalone przez Społeczną Radę ds. Alternatywnych Metod Rozwiązywania Konfliktów i Sporów przy Ministrze Sprawiedliwości.
Mediator – pytania i odpowiedzi
Jest to neutralna osoba trzecia wybrana przez strony do prowadzenia mediacji.
Walter Maggiola podał listę cech profesjonalnego mediatora:
– mądrość Salomona,
– cierpliwość Hioba,
– wytrzymałość maratończyka,
– umiejętności terapeutyczne dobrego psychiatry.
Oprócz niekwestionowanego autorytetu i niewątpliwych predyspozycji osobowościowych z zakresu zarządzania konfliktem, negocjacji i komunikacji – odnoszący sukcesy mediatorzy cechują się: doświadczeniem życiowym, umiejętnością odczuwania empatii i inteligencją emocjonalną oraz wyjątkową odpornością na stres. Poza dyskusją jest oczywiście uzyskanie kompetencji mediatora poprzez certyfikowane szkolenia.
Mediator pomaga stronom rozwiązać konflikt. Ułatwia komunikację, buduje zaufanie między stronami, pomaga kreować rozwiązania. Jednakże: nie doradza stronom, nie wydaje opinii, nie rozstrzyga, kto ma rację! Nie przyznaje tzw. „racji” żadnej ze stron. Nie jest sędzią, czy też arbitrem. Zarządza negocjacjami pomiędzy stronami.
Kontakt
Centrum Mediacji przy Krajowej Izbie Gospodarczej w Warszawie
ul. Trębacka 4
00-074 Warszawa
tel.: 22 630 98 06 e-mail: centrummediacji@kig.pl
Godziny przyjmowania interesantów
Od poniedziałku do piątku 9.00-15.00
Opłata rejestracyjna i mediacyjna powinny zostać wniesione na konto Centrum Mediacji przy KIG najpóźniej w dniu złożenia wniosku o mediację.
Przy uiszczaniu opłat prosimy o podanie numeru NIP wpłacającego w tytule przelewu.
Numer konta bankowego
ING Bank Śląski S.A Centrum Bankowości Korporacyjnej Warszawa Północ, W-wa
PL 78 1050 1025 1000 0090 8318 7519
NIP
526-000-17-08