Relacja: seminarium "Ameryka Łacińska: ¡Vamos a Argentina y Uruguay!"

25.05.2021

W ramach cyklu wydarzeń przybliżających polskim przedsiębiorcom rynki państw latynoamerykańskich 19 maja 2021 r. odbyło się czwarte z serii seminarium online pt. „Ameryka Łacińska: ¡Vamos a Argentina y Uruguay!

Seminarium "Ameryka Łacińska: ¡Vamos a Agrentina y Urugway!"

„Zapinamy pasy i zaczynamy naszą podróż do jednych z najpiękniejszych krajów świata Argentyny i Urugwaju” tak rozpoczęła spotkanie Ambasador Argentyny w Polsce p. Aną María Ramírez.

Wiceprezes, Dyrektor Generalny KIG Marek Kłoczko podkreślił, że Argentyna, posiada bogate zasoby naturalne, wysoko wykształconą ludność, rolnictwo zorientowane na eksport oraz zróżnicowany przemysł. Urugwaj, natomiast jest jednym z najbardziej rozwiniętych krajów Ameryki Południowej, z dobrze wykształconą siłą roboczą. Za branże perspektywiczne w regionie uznaje się górnictwo, przemył  rolno – spożywczy, oraz rozpoznaje się ogromny potencjał w zakresie energii odnawialnej – w tym zakresie Krajowa Izba Gospodarcza w najbliższym czasie będzie organizować wydarzenia promujące polskie zielone technologie w ramach projektu Greenevo realizowanego razem z Ministerstwem Klimatu i Środowiska.

Argentyna

Argentyna jest trzecim partnerem handlowym Polski w Ameryce Łacińskiej. W 2018 roku wartość wzajemnych obrotów wyniosła 818 mln USD (z czego polski eksport: 119 mln USD). Polska eksportuje do Argentyny m.in. maszyny i urządzenia górnicze, maszyny i urządzenia mechaniczne, artykuły motoryzacyjne, Importujemy głownie produkty spożywcze: orzeszki ziemne, tytoń, kukurydzę, cytryny, filety rybne, wełnę i wina. Na rynku argentyńskim obecne są m. in. firmy KOPEX (sektor wydobywczy), INGLOT (kosmetyki), LUG S.A. (producent oświetlenia LED), Labin Polska Sp. z o.o. (wyposażenie laboratoriów diagnostycznych).

Urugwaj

Urugwaj to też bardzo dobra infrastruktura, a Montevideo jest bankową i finansową stolicą Ameryki Południowej. Urugwaj poświęca obecnie więcej uwagi gospodarce i stworzeniu klimatu sprzyjającego przyciągnięciu zagranicznych inwestycji, niż polityce międzynarodowej. Oprócz znanych już w Urugwaju polskich towarów, takich jak, nawozy sztuczne, maszyny rolnicze, wódka, artykuły elektryczne, sprzęt gospodarstwa domowego, ciągniki i samochody, szansę na sprzedaż mają także polskie przetwory warzywne i owocowe, słodycze, wędliny, narzędzia weterynaryjne, szkło stołowe.

Podczas seminarium eksperci i zaproszeni goście zaprezentowali m.in.:

  • szanse i zagrożenia rynku,
  • różnice prawne i taryfowe oraz kulturowe
  • narzędzia bankowego wsparcia finansowego.
  • praktyczne case studies i swoje doświadczenia z prowadzenia biznesu na rynkach argentyńskim i urugwajskim.

Organizatorami cyklu są Krajowa Izba Gospodarcza, Regionalna Izba Gospodarcza Pomorza, i Polsko – Latynoamerykańska Rada Biznesu.  Cały cykl organizowany jest także przy współpracy z Ministerstwem Rozwoju, Pracy i Technologii, Ministerstwem Spraw Zagranicznych i Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu a także Santander Bank.

Kolejne wydarzenie z cyklu Ameryka Łacińska: ¡Vamos a…”  odbędzie się już po wakacjach!

Obejrzyj nagranie z seminarium

Zobacz relację z seminarium „Ameryka Łacińska: ¡Vamos a Mexico!”

Kontakt

Monika Sasiak
Zastępca Dyrektora
Biuro Współpracy z Zagranicą KIG
22 630 97 23
msasiak@kig.pl

Maria Nowakowska
Biuro Współpracy z Zagranicą KIG
22 630 97 83
mnowakowska@kig.pl

 

Krajowa Izba Gospodarcza otrzymała dofinansowanie w ramach projektu POIR.03.04.00-14-0001/20 „Dotacja na kapitał obrotowy dla Krajowej Izby Gospodarczej”, w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.