Ekspansja na rynki zagraniczne

Cyfrowy eksport

Dlaczego wspieramy cyfrowy eksport?

Cross-border e-commerce (czyli cyfrowy eksport, e-eksport, handel transgraniczny w Internecie) jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu internetowego. Oferuje nieograniczone możliwości sprzedażowe i dotarcie do milionów klientów na całym świecie. Pomimo dynamicznego wzrostu rynku e-commerce w Polsce (według raportu KIG, rośnie  będzie rósł o 12% rocznie w ciągu najbliższych 5 lat), wciąż tylko ok. 4% polskich firm sprzedaje produkty i usługi online do innych krajów, podczas gdy średnia UE wynosi 7%.

Wraz z rozwojem technologii, handel transgraniczny staje się dostępny dla firm różnej wielkości (w tym MŚP) z wielu branż. Prowadzenie cyfrowego eksportu jest prostsze niż kiedykolwiek dzięki ciągłemu rozwojowi platform e-commerce, narzędzi, marketplace’ów i usług w handlu transgranicznym.

Krajowa Izba Gospodarcza postanowiła wesprzeć firmy MŚP w pokonywaniu barier psychologicznych i kompetencyjnych w eksporcie cyfrowym, adresując do przedsiębiorców projekt cross-border.pl

Cross-border.pl – pierwszy w Polsce portal o cyfrowym eksporcie

Korzyści prowadzenia cyfrowego eksportu:

  • Oferuje szerokie możliwości zwiększenia sprzedaży
  • Pozwala uzyskać dostęp do milionów nowych klientów
  • Dywersyfikuje ryzyko związane z uzależnieniem od jednego rynku
  • Daje możliwość sprzedawać produkty po większych marżach
  • Skraca czas wprowadzenia produktu na rynek
  • Wzmacnia pozycję konkurencyjną i wizerunek marki

W 2022 roku Krajowa Izba Gospodarcza połączyła siły z Amazon – firmy te podjęły rękawicę stworzenia kompleksowego projektu edukacyjnego, wspierającego polskie firmy MŚP w rozpoczęciu eksportu z wykorzystaniem kanału e-commerce.

Dziś oddajemy w ręce polskich przedsiębiorców platformę cross-border.pl

Tworzymy ją z misją dostarczenia niezbędnego know-how o tym jak rozwijać swoje pierwsze eksportowe strategie w zagranicznym e-commerce. Towarzyszymy firmom w procesie stawiania pierwszych kroków związanych z m.in.:

  • poznawaniem zagranicznych rynków e-commerce,
  • zdobywaniem specjalistycznej wiedzy o ważnych aspektach przygotowania do e-eksportu,
  • nalezieniem najlepszej platformy sprzedażowej marketplace,
  • znalezienia partnera biznesowego i wykonawcy usługi cross-border,
  • analizą słabych i mocnych stron

Cross-border.pl oferuje 5 najważniejszych usług

1.

Baza know-how

2.

Baza kontaktów biznesowych

3.

Audyt gotowości do e-eksportu

4.

Wyszukiwarka marketplace’ów

5.

Opisy rynków e-commerce

Baza know-how

Portal cross-border.pl dostarcza praktyczne know-how na temat kolejnych etapów wdrażania sprzedaży eksportowej w kanałach online:

  • przygotowania do e-eksportu,
  • opracowania strategii,
  • doboru kanałów sprzedaży,
  • prowadzenia sprzedaży za granicą, m.in. poprzez platformy sprzedażowe marketplace i sklepy internetowe,
  • wdrożenia procesów logistycznych,
  • przygotowania planu marketingu i reklamy w sieci.

Baza kontaktów biznesowych

Platforma cross-border.pl to społeczność ekspertów e-commerce i handlu transgranicznego. Katalog firm jest pomostem między firmami, które poszukują wsparcia sprzedażowego, marketingowego, procesowego czy merytorycznego, a najlepszymi dostawcami usług, m.in. w zakresie logistyki, obsługi sprzedaży, strategii czy marketingu.

Audyt gotowości do e-eksportu

Na portalu można wykonać bezpłatny test gotowości do rozpoczęcia sprzedaży cross-border. Wygenerowany wynik audytu wskaże, na ile firma jest przygotowana do wyjścia na zagraniczny rynek, jakie działania nie zostały jeszcze wdrożone, zweryfikuje czy firma posiada określone procesy i zasoby.

Wyszukiwarka marketplace’ów

MŚP mają dostęp do wyszukiwarki zagranicznych platform handlowych marketplace. Baza marketplace’ów zawiera przydatne informacje o ponad 120 największych platformach handlowych w 24 europejskich krajach, dostępnych dla każdego producenta i dystrybutora.

Porównywarka rynków e-commerce

Przygotowanie do sprzedaży za granicą w e-commerce nie może odbyć się bez dokładnej weryfikacji rynku docelowego i zbudowania bazy wiedzy o zagranicznych konsumentach.

W portalu prezentujemy najważniejsze wskaźniki gospodarcze i e-commerce dotyczące europejskich rynków, jak i przydatne informacje o preferencjach konsumentów na 21 rynkach.

Integracja branży e-commerce

Projekt cross-border.pl jest także przestrzenią integracji środowiska e-commerce w Polsce, które podejmuje współpracę z Krajową Izbą Gospodarczą w zakresie edukacji o cyfrowym eksporcie. Firmy partnerskie przekazują swoją wiedzę merytoryczną w formie artykułów eksperckich, a odbiorcy portalu korzystają z dostępu do bazy firm, z którymi mogą podjąć współpracę.

Wydarzenia stacjonarne

Szkolenia „E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm”

Krajowa Izba Gospodarcza i Amazon podjęły współpracę przy współtworzeniu stacjonarnych szkoleń dla przedsiębiorców MŚP zainteresowanych rozwojem sprzedaży online za granicą. Szkolenia „E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm” – bo pod takim szyldem odbywają się spotkania – przyciągnęły już ponad 200 uczestników w 7 lokalizacjach: Wrocławiu, Poznaniu, Bielsku-Białej, Opolu, Krakowie, Rzeszowie i Gdyni.

Każde ze szkoleń to doskonała okazja, aby zapoznać się z tajnikami cyfrowego eksportu w różnorodnym ujęciu: od rozpoczęcia sprzedaży na marketplace i dostępnych modeli logistycznych, czynników wpływających na sukces sprzedaży, przez kwestie prawne, podatkowe i logistyczne, po marketing i strategie promocyjne. Agenda każdego ze szkoleń jest inna, a szkoleniowcami są Amazon i Gonito, a także partnerzy merytoryczni cross-border.pl. Na co dzień można korzystać z bazy wiedzy współtworzonej na cross-border.pl, ale to szkolenia są unikalną okazją, aby poznać ekspertów na żywo, otrzymać odpowiedź na nurtujące kwestie związane z cross-border i poszerzyć sieć kontaktów biznesowych.

Szkolenia są bardzo wysoko oceniane przez uczestników za ich przydatność, zawartość merytoryczną, możliwości networkingu i organizację. Przy współorganizacji spotkań współpracujemy z regionalnymi izbami gospodarczymi a także licznymi instytucjami wsparcia przedsiębiorczości w regionach, co sprawia, że zasięg naszego projektu szkoleń jest szeroki. Cykl szkoleń został objęty Patronatem Honorowym Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

Kolejne szkolenia już jesienią 2024 roku. Więcej informacji i zapisy na stronie: https://cross-border.pl/szkolenia/

Konferencja o ekspansji zagranicznej Global Check-in

Pierwsza edycja konferencji o ekspansji zagranicznej Global Check-in odbyła się 5 czerwca 2023 r. Razem z naszymi panelistami i ponad 300 pasażerami, przemierzyliśmy świat w poszukiwaniu nowych, eksportowych trendów.

Global Check-in to zaproszenie do szerszego myślenia o eksporcie, zarówno w kontekście geograficznym jak i ofertowym. Zarówno tytuł jak i formuła konferencji nie bez powodu nawiązują do podróży: wejście na każdy nowy rynek wymagania przygotowań i jest formą wyprawy. Nie mamy jednak złudzeń: eksport to ciężka praca, która potrafi przynieść intratne rezultaty. Do takiej właśnie wspólnej podróży zapraszamy polskie firmy pod czujnym okiem naszej doświadczonej załogi.

Global Check-in to nowe spojrzenie na polski eksport. Podczas pierwszej edycji konferencji uwagę uczestników kierowaliśmy na tematykę wyzwań jednolitego rynku europejskiego, na kraje Afryki oraz kraje G20, a także na cross-border e-commerce.

Druga edycja konferencji Global Check-in będzie miała miejsce 19 września 2024 r. w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie. W tegorocznej edycji zapraszamy polskie firmy na europejskie rynki. Miliony konsumentów naszego kontynentu jest otwartych na nowe produkty a także ciekawe i inspirujące marki. Robi to oczywiście przez Internet.

Dlatego cross-border e-commerce jest obecnie jedną z najważniejszych strategii eksportowych. Na konferencji poświęcimy najwięcej miejsca tematyce cross-border e-commerce w Europie i zainspirujemy polski biznes do odważnego rozwijania cyfrowego eksportu.

Więcej o konferencji Global Check-in oraz zapisy są dostępne na stronie: globalcheckin.pl

Kontakt

Skontaktuj się z odpowiednią osobą

Biuro Komunikacji i Rozwoju Biznesu

Małgorzata Zienkowska

Koordynatorka

e-mail: mzienkowska@kig.pl

tel: 577 788 130