Powrót    |    2025-10-27

E-commerce wchodzi w sezon jesiennych zakupów z solidnym wynikiem

e-commerce

E-commerce przyspiesza po wakacjach

Według szacunków Krajowej Izby Gospodarczej opartych o sprawozdawczość Głównego Urzędu Statystycznego, we wrześniu 2025 roku obroty w handlu detalicznym ogółem wyniosły 110,663 mld PLN. Okazały się one o 2,5% niższe niż w sierpniu oraz o 6,5% wyższe niż we wrześniu roku 2024.

Szacujemy, że 75,0% z w/w obrotów zostało zrealizowane w placówkach zatrudniających powyżej 9 osób (określanych w sprawozdawczości jako sektor przedsiębiorstw). Zamknęły się one kwotą 82,997 mld PLN. Była ona o 2,5% niższa niż w sierpniu i o 6,6% wyższa niż przed rokiem.


Obroty w e-handlu we wrześniu 2025 roku stanowiły 9,0% obrotów handlu detalicznego realizowanych w sektorze przedsiębiorstw (82,997 mld PLN) i osiągnęły wartość 7,470 mld PLN. Były one o 8,5% większe niż w sierpniu. Wzrost, o charakterze sezonowym, był też odreagowaniem po silnym spadku z sierpnia. Wyniki okazały się o 8,8% wyższe niż przed rokiem.

7,47 mld zł wydanych w sieci we wrześniu. Polski e-handel z 9% udziału w sprzedaży detalicznej


Zdaniem ekspertki Cross-border.pl, Małgorzaty Dadun:

Wrzesień 2025 potwierdził utrzymującą się dobrą kondycję polskiego e-commerce. Sprzedaż internetowa wzrosła o 8,8% r/r, szybciej niż cały handel detaliczny (6,6%), a udział kanału online w strukturze sprzedaży osiągnął 9%. Po letnim spadku aktywności konsumenci rozpoczęli jesienny sezon zakupowy. Jeśli tempo wzrostu utrzyma się w czwartym kwartale, branża ma realną szansę zakończyć rok z wynikiem lepszym niż w 2024 r.

Wzrost napędzały przede wszystkim kategorie dotychczas mniej obecne w e-handlu – motoryzacja (+44,3% m/m, +464% r/r), żywność i napoje (+4,3% m/m, +55,8% r/r) oraz produkty z kategorii pozostałe (+5,2% m/m, +25,4% r/r). Z kolei tradycyjne filary rynku e-commerce, takie jak odzież, obuwie, meble czy RTV/AGD, utrzymują stabilny, lecz mniej dynamiczny wzrost. To pokazuje, że polski e-commerce stopniowo poszerza swoją strukturę, obejmując coraz więcej kategorii produktowych, których konsumenci poszukują w sieci.

Wrzesień był więc kolejnym solidnym miesiącem dla branży, potwierdzającym odporność i stabilność e-commerce w Polsce. Sektor wchodzi w fazę bardziej zrównoważonego wzrostu, opartego na różnorodności kategorii i stopniowego zaawansowania rozwoju całego ekosystemu sprzedaży online.

E-commerce rośnie – nie zostawaj w tyle!
Dołącz do szkoleń cross-border.pl i rozwijaj swój biznes online

Szkolenia E-eksport. Wielkie możliwości dla małych firm

Odkryj sekrety sukcesu top graczy e-handlu
Zobacz relację z Global Check-in i śledź kolejne wydarzenia

Global Check-in 2025

Kontakt

Piotr Soroczyński
Główny Ekonomista KIG
tel. 502 503 272
e-mail: psoroczynski@kig.pl

Małgorzata Dadun
Biuro Gospodarki Cyfrowej i E-commerce
tel. 577 788 130
e-mail: mzienkowska@kig.pl