• A A A

Patronaty

  • Kongres ma już kilkunastoletnią tradycję. Choć w tym roku jest to już jego 16. edycja, nadal jest jedynym wydarzeniem o tym charakterze w Polsce. Nadrzędnym celem tego cyklicznego, międzynarodowego spotkania jest wymiana doświadczeń i gromadzenie wiedzy na temat, problemów, wyzwań i perspektyw stojących przed audytorami, kontrolerami wewnętrznymi, profesjonalistami zajmującymi się zarządzaniem ryzykiem korporacyjnym, zapobieganiem oraz wykrywaniem nadużyć gospodarczych,  korupcji, govermence i compilance.

    Organizator:

    Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej

    Zgłoszenia:

    www.pikw.pl

    Kontakt

    Polski Instytut Kontroli
    Wewnętrznej sp. z o.o.
    Sienna 93 lok. 35,
    00-815 Warszawa,

    tel. 22 654 10 44
    faks 22 620 94 36
    biuro@pikw.pl

  • Konferencja e-ADMINISTRACJA DLA BIZNESU 2017 (EAB 2017) stanowi platformę wymiany informacji o rządowych planach rozwoju i potrzebach świata biznesu w obszarze e-administracji.

    Podczas konferencji EAB 2017 będą omawiane aspekty prawne, wyzwania oraz korzyści związane z procesem obsługi elektronicznych faktur w urzędach. Poznamy punkt widzenia przedstawicieli instytucji publicznych, a także dowiemy się, jak powinno wyglądać krok po kroku wdrożenie elektronicznego fakturowania w administracji. Przedstawione zostaną również dobre praktyki w tym obszarze zaczerpnięte z innych krajów. Zwieńczeniem konferencji będzie debata z udziałem ekspertów zatytułowana „Chmura, giga dane i prywatność w dobie e-faktur”.

    Obecnie faktura papierowa musi zostać wydrukowana i przesłana pocztą. To generuje wydatki oraz podnosi koszty firmy i zamawiających. Wprowadzenie e-faktur przez jednostki administracji publicznej zmniejszy koszty transakcyjne w obrocie gospodarczym. Stosowanie faktur elektronicznych wpłynie również korzystnie na system płatności bezgotówkowych.

    Konferencja skierowana jest do przedstawicieli instytucji publicznych, przede wszystkim dyrektorów departamentów finansowych, skarbników, głównych informatyków oraz przedsiębiorców realizujących dostawy dla sektora publicznego.

    Udział w konferencji będzie dobrą okazją do zapoznania się z tematem wprowadzania w administracji odbioru faktur elektronicznych i do dalszej dyskusji nad kierunkami rozwoju usług elektronicznych w Polsce.

    Organizatorami konferencji są Ministerstwo Rozwoju oraz Instytut Logistyki i Magazynowania, który od wielu lata wspiera rozwój e-administracji i wdrażanie e-usług, współpracując z organami publicznymi w kraju i za granicą.

    Udział w konferencji jest bezpłatny. Program i informacje organizacyjne znajdują się na stronie:

    https://www.konferencja-eab.pl/

    INSTYTUT LOGISTYKI I MAGAZYNOWANIA – Instytut Badawczy realizuje prace badawczo-rozwojowe i usługi doradcze podnoszące efektywność funkcjonowania instytucji publicznych, przedsiębiorstw i całych łańcuchów dostaw. Realizuje projekty rządowe związane z rozwojem administracji elektronicznej w Polsce. Wdraża pilotażowe projekty mające na celu poprawę dostępu obywateli i przedsiębiorców do elektronicznych usług publicznych w Europie. Aktywnie działa w europejskiej przestrzeni badawczej w ramach projektów z obszaru ICT i logistyki.

    Kontakt
    Ilona Kużaj-Aydar

    Instytut Logistyki i Magazynowania
    tel. +48 61 850 49 30
    tel. +48 605 539 717
    ilona.kuzaj-aydar@ilim.poznan.pl

  • Technologia przenika do kolejnych dziedzin naszego życia i staje się jego nieodłączną częścią. Nie potrafimy już wyobrazić sobie przebywania bez telefonu, bieżącego dostępu do informacji za pośrednictwem przeglądarek czy też śledzenia doniesień na portalach społecznościowych. I to właśnie w takim świecie wychowują się kolejne pokolenia. Pokolenia osób, którym coraz łatwiej przychodzi adaptacja do tych dynamicznie zachodzących, technologicznych zmian. Już od najmłodszych lat dzieci mają dostęp do nieograniczonych zasobów internetu. Stwarza to niewątpliwie wielką szansę, jednak należy zadbać, by korzystanie z tych źródeł przede wszystkim wspierało ich bezpieczny rozwój.

    Jak więc połączyć nowe technologie z zabawą i tworzyć idee, które zachwycą świat? Jak wspierać dziecko, aby jego zapał nie kończył się na pomysłach? Książka „Gotowi na zabawę w biznes? Startup!” łączy dwa punkty widzenia – ojca i syna – w jednym celu: jak wykorzystać internet, komputer, smartfona do mądrej, twórczej i wspólnej zabawy.

    Czy zabawa w biznes jest tematem zbyt poważnym dla dzieci? Według niektórych opinii dzieci nie powinny zaprzątać sobie głowy pieniędzmi i sposobami ich zarabiania. Jednak czy nam się to podoba, czy nie, pieniądze przewijają się w większości obszarów naszego życia – pośrednio lub bezpośrednio, i to niezależnie od wieku. Od małego uczymy się, że za wszystko trzeba płacić. Skoro dzieci mogą bawić się w wojnę (sic!), to dlaczego nie mogą pobawić się w biznes? Dzięki temu mogą rozwinąć kreatywność, lepiej przygotować się do wejścia w dorosłe życie oraz stać się świadomymi konsumentami.

    Krzysztof, tata Krystiana
    Fragment książki „Gotowi na zabawę w biznes? Startup!”

    O autorach:
    KRYSTIAN GONTAREK – rocznik 2001. W wieku 10 lat rozpoczął przygodę ze startupami, realizując podczas Startup Weekendu w Krakowie swój pomysł na aplikację do rekomendacji gier. Będąc uczniem piątej klasy szkoły podstawowej prowadził warsztaty „Kids On Bits” z tworzenia stron internetowych, a od 13 roku życia prowadzi z tatą warsztaty dla gimnazjalistów – SzlachtaStartupuje.pl. Jest też współorganizatorem polskich edycji Startup Weekend Kids. Od 11 roku życia występuje jako prelegent m.in. na TEDxKids, Internet Beta, Auli Polskiej, Forum MSP PARP, Startup Europe Week.

    KRZYSZTOF GONTAREK – współwłaściciel, prezes zarządu i redaktor naczelny Dziennika Internautów, jednego z najstarszych w Polsce serwisów o nowych technologiach, prawie i bezpieczeństwie w sieci, organizator kilku edycji Startup Weekend Kids w Polsce oraz twórca warsztatów z przedsiębiorczości dla dzieci – SzlachtaStartupuje.pl. Juror, mentor i prelegent na różnych imprezach e-biznesowych oraz startupowych. Prywatnie tata Julii i Krystiana.

    https://ksiegarnia.pwn.pl/Gotowi-na-zabawe-w-biznes-Startup,710005577,p.html

    Dane kontaktowe:
    Marta Stachowicz
    Specjalista ds. marketingu
    tel. 22 695 41 86
    tel. kom. +48 508 204 252
    mail: marta.stachowicz@pwn.pl
    Wydawnictwo Naukowe PWN SA

  • Jedną z cech charakterystycznych współczesnych czasów jest łatwy dostęp do opracowań i materiałów na niemal każdy temat. Nie inaczej jest z tematyką HR Business Partneringu, która na świecie i w Polsce rozwija się od ponad 20 lat. Wydawać by się zatem mogło, że wszystko jest już dostępne i wszystkiego możemy się dowiedzieć. Jednocześnie jednak wiele osób nieustannie poszukuje rzetelnych danych i pomysłów „z pierwszej ręki” pozwalających na lepsze przygotowanie się do wyzwań, z którymi sami się mierzymy. Prezentacje ciekawych, a często kontrowersyjnych, pomysłów prowadzą do „intensywnych” dyskusji oraz wielu praktycznych działań.

    Podobna idea inspirowała Grzegorza Filipowicza w przygotowaniu tej książki. Postanowił zebrać wiele różnych praktyk, przemyśleń, danych z badań w taki sposób, by zachęcić Czytelników do aktywnej refleksji, zadawania pytań, a często także do odmiennego zdania. Wspólne (w sumie 11 autorów) opracowanie to nie podręcznik, a nawet nie przewodnik dla HR Business Partnerów. To raczej wynik własnych działań w tej sferze, prezentowany w taki sposób, by mogły one być jak najbardziej użyteczne dla tych, którzy są gotowi do podejmowania nowych wyzwań.

    Poszczególne rozdziały zostały przygotowane przez różne osoby. Wszyscy jednak to praktycy i eksperci w dziedzinie zarządzania kapitałem ludzkim. Każde z opracowań można także z łatwością odnieść do wybranych elementów prezentowanego w pierwszym rozdziale modelu.

    „Misją tej książki jest podzielenie się z Czytelnikami doświadczeniem i zainspirowanymi nim przemyśleniami, często wykraczającymi poza sztywne ramy najbardziej bezpośrednich skojarzeń z rolą i funkcją HRBP, jak np. problematyka szczęścia w pracy czy uważności w relacjach międzyludzkich” napisał w komentarzu do książki prof. ALK dr hab. Czesław Szmidt, Kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Akademii Leona Koźmińskiego.

    Jesteśmy przekonani, że zaciekawi ona szerokie grono menedżerów, specjalistów z dziedziny zarządzania ludźmi oraz osoby przygotowujące się do pełnienia funkcji HR Business Partnera.

    Współautorzy: Adela Szemczak, Katarzyna Kulig-Moskwa, Robert Reinfuss, Magdalena Siwińska, Maria Magdalena Gulewicz, Joanna Wszeborowska, Daniel Lala, Paweł Kopijer, Agnieszka Bednarska, Jarosław Chybicki.
    Redakcja: Ewa Walenda

    Pozycja rekomendowana przez: Krajową Izbę Gospodarczą, Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner oraz Polish Society for Training & Development.

    Polecamy!

  • Latający robot odporny na kolizje, technologia przetwarzania CO2 w materiał konstrukcyjny, terapia fibroblastami, głębokie uczenie (deep learning) w cyberbezpieczeństwie to tylko niektóre z innowacji popularyzowanych w ramach kampanii. Każdy z projektów prezentowany jest w popularnonaukowy, atrakcyjny wizualnie sposób przedstawiający problem i proponowane rozwiązanie, jego przewagi konkurencyjne, sposób działania i inne informacje.

    Kampania Bringing tech&science closer to people ma na celu ponadnarodową budowę świadomości i uznania dla najnowszych osiągnięć nauki i technologii. Pozwoli zaprezentować innowacje naukowo-technologiczne jako dźwignię dla postępu i zrównoważonego rozwoju, stanie się platformą wymiany wiedzy, doświadczeń i najlepszych praktyk naukowych – mówi Irina Bokova, Dyrektor Generalny UNESCO.

    W ciągu najbliższych trzech miesięcy, projekty będą prezentowane w środowisku osób zainteresowanych innowacjami, wśród przedstawicieli biznesu i gospodarki. Katarzyna Janocha z Internest – partnera technologicznego platformy – podkreśla, że celem inicjatywy jest nie tylko edukacja, ale również stworzenie możliwości rozwoju dla projektów. Każdy może wejść w bezpośredni kontakt z właścicielami prezentowanych technologii, przedyskutować z nimi swoje pomysły czy możliwości współpracy.

    Zainteresowanie kampanią jest większe niż zakładano. Przyciąga ona nie tylko startupy i właścicieli technologii, ale też liderów rynku zainteresowanych dotarciem do innowatorów. W Polsce, Honorowym Patronatem objęło ją m.in. Ministerstwo Rozwoju, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Krajowa Izba Gospodarcza.

    Jesteśmy otwarci na wszystkich zainteresowanych innowacją – na dobre zmieniamy podejście do wprowadzania innowacji na rynek – zaznacza Marek Kotelnicki, Prezes Zarządu Fundacji Centrum Innowacji i Komercjalizacji Technologii (CIKT), która współorganizuje kampanię.

    Więcej szczegółów znajduje się na www.closertopeople.com.

    Kontakt

    Katarzyna Janocha
    k.janocha@closertopeople.com

  • Drukowanie

    Głównym celem Kampanii „Polska Chemia” jest umocnienie wizerunku branży jako sektora dbającego o środowisko, promującego innowacyjność, tworzącego miejsca pracy, respektującego zasady zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego społecznie.

    Kampania „Polska Chemia” realizowana jest pod hasłem: POLSKA CHEMIA – nasza gospodarka, nasze życie, nasza przyszłość

    Cele Kampanii „Polska Chemia”:

    1. Promocja i umacnianie wizerunku polskiego przemysłu chemicznego;
    2. Promocja Godła „POLSKA CHEMIA”;
    3. Stworzenie narzędzia promującego technologie i produkty Podmiotów Członkowskich PIPC m.in. na rynkach eksportowych;
    4. Realizacja celów statutowych PIPC;
    5. Stworzenie spójnego przekazu wizerunkowego dla Członków Izby i sektora.
    6. Chcemy zwrócić uwagę na to, jak istotnym elementem polskiej gospodarki jest przemysł chemiczny.

    Dzisiaj Polska Chemia to:

    1. najwyższa jakość produktów;
    2. dbałość o środowisko naturalne;
    3. wysoko wykwalifikowane kadry;
    4. jedne z najwyższych nakładów na krajowe inwestycje majątkowe i kapitałowe;
    5. najwyższe standardy bezpieczeństwa pracy i bezpieczeństwa procesowego.

    Polska Chemia to siła napędowa w innowacyjności, badaniach podstawowych i nauce.

  • Choć polska kardiologia plasuje się w czołówce najlepszych w Europie, śmierć z powodu chorób układu sercowo naczyniowego dotyka prawie połowę naszego społeczeństwa. Posiadamy obecnie jeden z najwyższych w Europie i na świecie odsetek leczenia ostrych zespołów wieńcowych przy pomocy zabiegów przezskórnej angioplastyki wieńcowej (PCI) na milion mieszkańców. W ciągu kilku lat wzbogaciliśmy się o kolejne kardiologiczne placówki ( 160 ośrodków, w tym 148 dyżurujących w systemie 24/7) oraz nowych specjalistów. Nadal jednak pojawiają się obszary, które, choć dają duże możliwości w leczeniu, nie są powszechnie stosowane w naszym kraju. Mowa tu m.in. o metodach leczenia osób cierpiących na ciężkie zwężenia zastawki aortalnej lub jej niedomykalność, niekwalifikujących się do zabiegu chirurgicznego. Rozwiązaniem dla chorych o zbyt wysokim ryzyku zgonu podczas konwencjonalnego zabiegu jest TAVI, czyli przezcewnikowa implantacja zastawki aortalnej.

    Niestety, ta metoda leczenia nie należy do powszechnych w Polsce. W roku 2013 wykonano 381 zabiegów TAVI, w 2014 już 453, co stanowi ok. 12 zabiegów na milion osób. Średnia w krajach “starej Unii” to 5060 na milion osób, w Niemczech ponad 100! Aby osiągnąć średnią unijną, w naszym kraju powinno się wykonywać 2 000 zabiegów TAVI rocznie. Choć dochód narodowy na mieszkańca w Niemczech jest wyższy tylko 3,6 razy w porównaniu do Polski, ilość zabiegów przezcewnikowej implantacji zastawki aortalnej jest tam aż 22 razy większa! Tak słabe wyniki w naszym kraju potwierdzają fakt, że możliwości jakie posiadamy nie są adekwatne do znanych nam realiów życia. Bez odpowiednich środków wsparcia niektórych metod leczenia, a także profilaktyki i poszerzania świadomości społecznej wśród osób chorych oraz ich bliskich polska medycyna nie może liczyć na większe zmiany w obszarze zwalczania chorób układu krwionośnego.

    W odpowiedzi na tę sytuację powstała kampania społeczna “Stawka to życie. Zastawka to życie.”, która ruszyła wraz z początkiem sierpnia i potrwa do końca września. J e j or ganizatorami są: Polskie Towarzystwo Kardiologiczne przy współpracy z Europejską Asocjacją Przezskórnych Interwencji SercowoNaczyniowych (EAPCI), Europejskim Towarzystwem Kardiologicznym (ESC) i Asocjacją Interwencji SercowoNaczyniowych (AISN PTK). Organizowana akcja ma na celu zapoznanie osób w wieku 70+ a także ich dzieci z zaletami i możliwościami, jakie daje zabieg przezcewnikowej implantacji zastawki aortalnej wśród osób niekwalifikujących się do leczenia chirurgicznego. Kampania ma również uświadomić, że zabiegi TAVI mogą nie tylko umożliwić chorym sprawne funkcjonowanie, ale także przedłużyć ich życie. Akcja docierając do jak największej liczby osób może przyczynić się do zwiększenia świadomości na temat sytuacji kardiologicznej i jej potencjału w Polsce. komentuje koordynator kampanii prof. dr hab. n. med. Adam Witkowski.

    Twarzą dwumiesięcznej kampanii został znany polski aktor Emil Karewicz doskonale kojarzony z takich kultowych dzieł filmowych jak “Stawka większa niż życie” czy “Jak rozpętałem drugą wojnę światową”. W sieci dostępne są już spoty z jego udziałem, które emitują także ogólnopolskie kanały telewizyjne. W ramach promocji akcji mieszkańcy największych miast w Polsce o kampanii mogą dowiedzieć się z citylightów umieszczonych na przystankach oraz z plakatów i spotów w środkach komunikacji miejskiej.

    Kampanię “Stawka to życie. Zastawka to życie” wspierają również sieci aptek, placówki medyczne oraz sanatoryjne, dbając o kolportaż ulotek i ekspozycję plakatów. Powstała także strona internetowa, na której znajdują się szczegółowe informacje na temat kampanii: http://stawkatozycie.pl

    W mediach społecznościowych na oficjalnych profilach kampanii już prezentowane są różne materiały dotyczące kampanii i jej przebiegu. Dodatkowe informacje i zdjęcia dostępne na F aceboku i Instagramie. Spoty promujące akcje można obejrzeć na specjalnym kanale na YouTube .

    Spot Wnuczek: https://www.youtube.com/watch?v=wrK0be20BdI

    Spot Klinika: https://www.youtube.com/watch?v=d3RmIbn3QzQ

    Organizatorzy:

    Polskie Towarzystwo Kardiologiczne polskie towarzystwo naukowe założone w 1954 roku, którego celem jest inicjowanie badań naukowych w dziedzinie kardiologii, profilaktyka i zwalczanie chorób serca i naczyń, propagowanie postępów kardiologii i kardiochirurgii w społeczeństwie oraz współudział w kształceniu lekarzy i innych pracowników systemu opieki zdrowotnej w zakresie kardiologii.

    Association of Percutaneous Cardiovascular Interventions, EAPCI (Europejskie Stowarzyszenie Przezskórnych Interwencji SercowoNaczyniowych), Europejskie Stowarzyszenie Kardiologów Inwazyjnych powstałe w 2006 roku w wyniku połączenia Grupy Roboczej Kardiologii Inwazyjnej Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego oraz zarządu EuroPCR (Europejskiego Kursu Kardiologii Inwazyjnej w Paryżu).

    Europejskie Towarzystwo Kardiologiczne (European Society of Cardiology ESC) istniejące od 1950 r. europejskie towarzystwo naukowe zrzeszające ponad 53 000 osób zajmujących się problemami chorób serca i naczyń, głównie kardiologów. W jego skład wchodzi m.in. 50 Towarzystw Kardiologicznych z poszczególnych europejskich państw (w tym Polskie Towarzystwo Kardiologiczne), 5 stowarzyszeń, 19 grup roboczych.

    Asocjacja Interwencji SercowoNaczyniowych (wcześniej Sekcja Kardiologii Inwazyjnej), czyli jedna z osiemnastu sekcji Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego, która rozpoczęła działalność w 2006 roku.