SPOTYKAMY się, by POMAGAĆ – apel branży turystycznej

30.03.2022

Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń Tugether, której jednym z członków jest Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego (IGHP) apeluje o nieodwoływanie zaplanowanych wydarzeń, spotkań i wyjazdów, które w obecnym czasie mogą spełniać dodatkowo ważne cele pomocowe, w ramach firmowych planów działań CSR

 

Obecna sytuacja za wschodnimi granicami Polski nie powinna dodatkowo obciążać kondycji sektora spotkań i wydarzeń a realizacja spotkań firmowych, wyjazdów, konferencji, targów, czy udział w wydarzeniach sportowych i kulturalno-rozrywkowych mogą być wykorzystane do pomocy uchodźcom z Ukrainy.

Członkowie TUgether, którzy przyłączą się do zintegrowanej akcji pomocowej, deklarują przekazanie „cegiełek” od każdego uczestnika lub metra kwadratowego powierzchni organizowanych spotkań i wydarzeń. Zebrane w ten sposób środki zasilą konta wybranych fundacji pomocowych/NGO na rzecz Ukrainy.

Podmioty działające na rynku MICE – takie jak agencje, firmy transportowe, obiekty hotelowe, gastronomia, organizatorzy turystyki, koncertów, wydarzeń kulturalnych i sportowych, obiekty targowe, firmy sceno-techniczne i wiele innych – od początku konfliktu uruchomiły długą listę oddolnych działań pomocowych, wykorzystując swoje własne zasoby i finansując je z bieżącej współpracy z klientami.

Spośród wielu podjętych inicjatyw są między innymi:

  • inicjatywa pomocowa Związku Organizatorów Sportu Masowego w ramach 80 imprez biegowych w całej Polsce pod nazwą  Zjednoczeni z Ukrainą  
  • uruchomienie bazy kontaktowej tlumaczedlaukrainy, tworzonej wśród członków Polskiego Stowarzyszenia Tłumaczy Konferencyjnych;
  • ośrodki targowe w Kielcach, Krakowie i Gdańsku: zbiórki najpotrzebniejszych produktów, punkty przeładunkowe i wyposażenie punktów recepcyjnych, przekazanie części przychodów z organizowanych wydarzeń na akcje pomocowe (LNE, Exactus), firmy realizujące zabudowę (Partner) zajmujące się transportem pomocy na Ukrainę.
  • ponad 600 autokarów przewoźników zrzeszonych w Polskim Stowarzyszeniu Przewoźników Autokarowych, udostępnione do transportu środków pomocowych i uchodźców, we współpracy z SHELL Polska;
  • uruchomienie przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR platformy www.AdAid.eu, wspierającej ukraińskie /-ch specjalistki /-ów od komunikacji marketingowej, będącej wspólną inicjatywą organizacji branżowych z krajów UE. Cel – wsparcie osób z Ukrainy w poszukiwaniu ofert współpracy w krajach UE oraz ułatwianie kontaktu z agencjami reklamowymi i mediowymi, firmami produkcyjnymi, event marketingowymi, działami marketingu, komunikacji i PR po stronie klienta oraz innymi podmiotami z branży kreatywnej w krajach UE.
  • współpraca członków SBE z Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii: uruchomienie bezpłatnego punktu pomocy psychologicznej oraz dziennego punktu opieki nad ukraińskimi dziećmi. Współtworzenie projektu #behuman – „małe czyny, wielkie gesty”, poprzez budowanie relacji międzynarodowych w komunikacji oraz pozyskiwanie darów spoza granic Polski dla polskich rodzin i instytucji opukującymi się ukraińskimi uchodźcami.
  • stałe wsparcie wielu działań punktowych w ramach uruchomionej inicjatywy www.turystykaukrainie.pl

Wkrótce rozpocznie się także ogólnopolska akcja pod hasłem SPOTYKAMY się, by POMAGAĆ, opatrzoną hasztagami: 

#strefaPOMOCY, #HELPzone, #PRACUJĘ=POMAGAM, #SPOTKANIAdlaUkrainy, #MusimyPracowaćByPomagać

 

 

Krajowa Izba Gospodarcza otrzymała dofinansowanie w ramach projektu POIR.03.04.00-14-0001/20 „Dotacja na kapitał obrotowy dla Krajowej Izby Gospodarczej”, w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.