Premiera KIG: Miesięcznik e-handel - eksperckie opracowanie KIG

04.04.2024

Premierowy raport miesięczny o e-handlu

miesięcznik e-handel

Zapraszamy do zapoznania się z premierowym wydaniem nowego raportu Krajowej Izby Gospodarczej „Miesięcznik e-handel”, przygotowanego z myślą o analizie rynku e-handlu w odniesieniu do ogólnej sprzedaży detalicznej i aktualnych trendów.

Prezentowane opracowanie jest wynikiem pracy ekspertów Krajowej Izby Gospodarczej (KIG), których materiały stanowią istotne źródło informacji gospodarczych. Dzięki zebranym danym z Głównego Urzędu Statystycznego oraz własnym szacunkom, raport przedstawia kompleksowy obraz aktywności handlowej w Polsce.

W raporcie prezentowane są także udziały poszczególnych segmentów rynku e-handlu oraz handlu detalicznego. Dzięki temu opracowaniu czytelnicy mogą uzyskać kompleksowy obraz sytuacji na rynku e-handlu oraz zrozumieć jego rolę w kontekście całkowitej aktywności handlowej. Wierzymy, że nasz raport będzie cennym źródłem informacji dla wszystkich zainteresowanych trendami gospodarczymi i handlowymi w Polsce.

W premierowym wydaniu raportu eksperci prezentują wyniki z lutego 2024. Poniżej – skrót – zawierający istotne dane dotyczące aktywności na rynku e-handlu oraz ogólnych trendów w handlu detalicznym. Pełne dane dostępne są w pliku PDF.

 

E-handel w lutym 2024 – Polacy wydali około 6,033 miliarda złotych na zakupy online, co stanowiło 8,6% ogólnych obrotów handlu detalicznego

  • W kwocie 6,033 mld PLN obrotów zrealizowanych w e-handlu w lutym 2024 r., największy udział w sprzedaży miała grupa meble, rtv, agd (15,8% – 0,952 mld PLN).
  • Kolejne były grupy: tekstylia, odzież i obuwie (13,7% – 0,828 mld PLN).
  • Pozostałe (12,5% –0,754 mld PLN): prasa, książki pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach (10,9% – 0,658 mld PLN), farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny (6,1% – 0,367 mld PLN), żywność, napoje i wyroby tytoniowe (1,8% – 0,107 mld PLN), pojazdy samochodowe, motocykle, części (1,3% – 0,081 mld PLN).

 

E-handel perspektywicznym elementem przyszłej gospodarki

Coraz więcej konsumentów decyduje się na zakupy online. Rośnie asortyment tak kupowanych towarów, zwiększają się też kwoty zawieranych transakcji.  Sprawia to, że sektor będzie miał coraz większe znaczenie w całkowitym handlu detalicznym.

Oczekiwany dziś długoterminowy trend wzrostowy w e-handlu sugeruje, że sprzedaż internetowa już za kilka lat może być kluczowym elementem przyszłej gospodarki. Wzrost popularności zakupów online wymaga uwagi ze strony przedsiębiorców, którzy powinni dostosować się do tego trendu, a także decydentów politycznych, którzy mogą wprowadzać regulacje, aby zapewnić uczciwe warunki konkurencji oraz ochronę konsumentów, którzy robią zakupy w internecie.

 

Pobierz miesięcznik >>> tutaj

 


Główny Ekonomista Piotr Soroczyński i jego zespół regularnie przygotowują analizy rynku, analizy wskaźników gospodarczych oraz prognozy gospodarcze, które Krajowa Izba Gospodarcza publikuje na swoich stronach, m.in. comiesięczne przeglądy makroekonomiczne, przeglądy branż, województw, analizę stanu rezerw walutowych, wskaźników inflacji, eksportu etc.  Z analiz dostarczanych przez głównego ekonomistę KIG, korzystają także ośrodki badawcze oraz media w Polsce.


 

Kontakt

Piotr Soroczyński
Główny ekonomista KIG
tel. 502 503 272
e-mail: psoroczynski@kig.pl

Piotr Soroczyński

Krajowa Izba Gospodarcza otrzymała dofinansowanie w ramach projektu POIR.03.04.00-14-0001/20 „Dotacja na kapitał obrotowy dla Krajowej Izby Gospodarczej”, w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.