Polacy chętnie kupują online. W porównaniu z lutym 2024 r. obroty wzrosły o 7,2%

24.04.2024

E-handel w Polsce rośnie w siłę! Drugie wydanie raportu KIG już dostępne

E-zakupy w marcu: Co Polacy kupowali najchętniej w e-sklepach? W porównaniu z lutym 2024 r. obroty wzrosły o 7,2%

Internet staje się coraz ważniejszym miejscem do robienia zakupów! Już 64% Polaków kupuje online, a firmy coraz chętniej sprzedają swoje produkty w sieci. Wobec dynamicznego rozwoju e-handlu w Polsce, coraz bardziej widoczna staje się potrzeba dokładniejszej prezentacji danych z tego sektora, co – mamy nadzieję – ułatwi przedsiębiorcom działającym na tym rynku, albo planującym taką działalności, jego analizę, ocenę kondycji oraz przewidywanie trendów. Miesiąc po premierze pierwszego Miesięcznika E-handlu, KIG udostępnia drugie wydanie raportu z najważniejszymi danymi o e-sprzedaży w Polsce.

Z raportów KIG dowiesz się:

  • Jak szybko rozwija się e-handel w Polsce?
  • Ile pieniędzy Polacy wydają online?
  • Co najchętniej kupujemy w internecie?
  • Jakie są trendy na rynku e-commerce?

Dane prezentowane w raporcie oparte są na informacjach z Głównego Urzędu Statystycznego oraz o szacunki KIG dotyczące wartości obrotów całego rynku detalicznego i jego segmentów w poszczególnych miesiącach.

W aktualnym wydaniu, eksperci prezentują wyniki za marzec 2024. Poniżej – skrót – zawierający istotne dane dotyczące aktywności na rynku e-handlu oraz ogólnych trendów w handlu detalicznym. Pełne dane dostępne są w pliku PDF.

 

Co Polacy kupowali najchętniej w marcu w e-sklepach?

  • Żywność, napoje i wyroby tytoniowe: 25,5% wzrostu! To pokazuje, że Polacy coraz chętniej kupują online żywność i napoje, co może być związane z rosnącą popularnością dostaw do domu
  • Tekstylia, odzież i obuwie: 20,9% wzrostu
  • Pojazdy samochodowe, motocykle, części: 14,8% wzrostu

 

Spadki odnotowano w kategoriach:

  • Pozostałe: 0,8% spadku
  • Farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny: 0,5% spadku

 

Udział w rynku w ciągu ostatnich 12 miesięcy:

  • Największy udział miał segment tekstyliów, odzieży i obuwia (15,9%)
  • Kolejne były: meble, rtv, agd (15,0%), prasa i książki (11,5%), pozostałe (10,3%), farmaceutyki i kosmetyki (5,2%), żywność (1,9%), pojazdy (0,8%).

 

 

Pobierz Miesięcznik E-handel – „wyniki marca”>>> tutaj

Wydanie premierowe Miesięcznika E-handel – wyniki za luty 2024 >>> tutaj

 


Główny Ekonomista Piotr Soroczyński i jego zespół regularnie przygotowują analizy rynku, analizy wskaźników gospodarczych oraz prognozy gospodarcze, które Krajowa Izba Gospodarcza publikuje na swoich stronach, m.in. comiesięczne przeglądy makroekonomiczne, przeglądy branż, województw, analizę stanu rezerw walutowych, wskaźników inflacji, eksportu etc.  Z analiz dostarczanych przez głównego ekonomistę KIG, korzystają także ośrodki badawcze oraz media w Polsce.


 

Kontakt

Piotr Soroczyński
Główny ekonomista KIG
tel. 502 503 272
e-mail: psoroczynski@kig.pl

Piotr Soroczyński

Krajowa Izba Gospodarcza otrzymała dofinansowanie w ramach projektu POIR.03.04.00-14-0001/20 „Dotacja na kapitał obrotowy dla Krajowej Izby Gospodarczej”, w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.