Poznaj portal cross-border.pl bezpośrednio od jego twórców. Obejrzyj film, posłuchaj opinii Liderów

05.07.2023

Krajowa Izba Gospodarcza stawia sobie za cel, wsparcie polskich MŚP w ekspansji międzynarodowej z wykorzystaniem możliwości jakie niesie e-commerce oraz zwiększenie liczby polskich eksporterów w handlu transgranicznym

Polska odnosi duże sukcesy w eksporcie i posiada bardzo duży potencjał w tym obszarze. W kraju eksportują jednak głównie duże przedsiębiorstwa. W Krajowej Izbie Gospodarczej stawiamy sobie za cel, aby eksporterami były też małe i średnie przedsiębiorstwa. Temu służy projekt cross-border.pl, czyli pierwszy w Polsce portal internetowy w całości poświęcony zagranicznej sprzedaży przez Internet.

Polskie firmy MŚP poszukują odpowiedzi na wiele pytań dotyczących zagranicznego handlu przez Internet, takich jak:

  • Czy sprzedawać we własnym sklepie czy na zagranicznych platformach sprzedażowych (marketplace)?
  • Jak rozliczyć podatek VAT w sprzedaży zagranicznej?
  • Jak dostarczyć produkty do klienta końcowego?

Odpowiedzi na te oraz inne pytania dostarczamy poprzez projekt cross-border.pl. Portal dostarcza kompleksowe oraz bieżące informacje o zagranicznej sprzedaży przez Internet, których poszukują polskie firmy MŚP.

Oprócz treści merytorycznych w formie artykułów i poradników, platforma oferuje także narzędzia, które wspierają przedsiębiorców w zrozumieniu wyzwań, jakie stoją przed nimi w kontekście rozpoczęcia handlu zagranicznego z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów e-commerce.

Na portalu jest dostępna pierwsza w Polsce wyszukiwarka marketplace, obejmującą 125 kluczowych platform w 16 krajach europejskich. Cross-border.pl to także opisy 16 rynków e-commerce w Europie, dotyczące m.in. charakterystyki rynku i konsumenta, wskaźników gospodarczych oraz e-commerce, najpopularniejszych metody płatności i dostaw oraz produktów cieszących się największą popularnością w e-commerce.

Cross-border.pl, kompleksowa baza wiedzy o zagranicznym e-handlu

Portal cross-border.pl dostarcza przedsiębiorcom praktyczne know-how na temat kolejnych etapów wdrażania sprzedaży eksportowej w kanałach online, tj. od przygotowania do eksportu, przez opracowanie strategii i dobór kanałów sprzedaży (m.in. poprzez platformy sprzedaży marketplace), po działania marketingowe. Wśród przydatnych narzędzi dostępnych na portalu są audyt gotowości do rozpoczęcia e-eksportu oraz pierwsza w Polsce wyszukiwarka europejskich platform marketplace.

cross-border.pl

W portalu cross-border.pl są prezentowane także karty zagranicznych rynków, stworzone na podstawie najważniejszych wskaźników gospodarczych oraz e-commerce. Dostępne są także ważne z perspektywy e-sprzedawców dane o zagranicznych rynkach, w tym m.in. o popularnych metodach płatności i dostaw, preferencjach i nawykach zakupowych lokalnych konsumentów czy przegląd branż cieszących się powodzeniem w e-commerce.

Cross-border.pl to także społeczność ekspertów e-commerce i handlu transgranicznego, którzy zostali zaproszeni do współtworzenia zawartości merytorycznej portalu z zakresu e-handlu zagranicznego. Celem projektu jest stworzenie pomostu między polskimi MŚP, które decydując się na sprzedaż zagraniczną poszukują wsparcia sprzedażowego, marketingowego, procesowego czy merytorycznego, a firmami B2B, które świadczą takie usługi, m.in. w zakresie logistyki, obsługi sprzedaży, strategii czy marketingu.

Cross-border.pl odpowiedzią na wyzwania polskiego e-eksportu

Na ten moment wykorzystanie kanałów e-commerce w polskim eksporcie nie jest adekwatne do jego potencjału, bowiem według badań tylko 4% polskich MŚP wykorzystuje kanał e-commerce do zagranicznej sprzedaży. Jak wynika z raportu Polityki Insight i Amazon z 2022 roku, główne przyczyny niskiej eksploatacji kanałów on-line w działaniach eksportowych polskich przedsiębiorstw MŚP to przede wszystkim kwestie związane z barierami edukacyjnymi, psychologicznymi i prawnymi.

Wykorzystanie e-commerce w eksporcie znosi wiele tradycyjnych barier eksportowych i jest nowoczesnym narzędziem rozwoju sprzedaży oraz skalowania biznesu. Projekt cross-border.pl może znacząco przyczynić się do wzrostu liczby polskich eksporterów w kanałach e-commerce. MŚP, którym dedykowany jest cross-border.pl, stanowią ok. 99 proc. wszystkich przedsiębiorstw w Polsce. Firmy te stoją przed ogromną szansą na zwiększenie swojego udziału w internetowej sprzedaży międzynarodowej i taki cel przyświeca autorom projektu.

 

 

Partner strategiczny


 

Krajowa Izba Gospodarcza otrzymała dofinansowanie w ramach projektu POIR.03.04.00-14-0001/20 „Dotacja na kapitał obrotowy dla Krajowej Izby Gospodarczej”, w ramach działania 3.4 Dotacje na kapitał obrotowy Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.